W sezonie 2018 WRC zyskał na intensywności dzięki niesamowitej edycji na Rajd samochodowy Katalonii. Sebastiana Loeb (Citroën) po raz pierwszy od 2013 roku powrócił do sukcesów w Rajdowych Mistrzostwach Świata w Argentynie, odnosząc dziewiąty sukces w katalońskich zawodach, co stanowi 9. zwycięstwo w tej dyscyplinie.
ZWYCIĘSTWO 78. nie było ostatnim… Nie sądziłem, że pewnego dnia będzie 79.! Ale to mogło się zdarzyć tylko z @DanosElena et @CitroenRacing ! Dzięki nim jest to po prostu niesamowite! #WRC #C3WRC #RallyRACC #CitroënRacing pic.twitter.com/fIdjJGE1GC
— Sebastien Loeb (@SebastienLoeb) 28 października 2018
Po uzyskaniu przewagi na twardych oponach w pierwszym przejeździe dziewięciokrotny mistrz WRC utrzymał prowadzenie Sebastian Ogier (M-Sport) qui est resté le seul rival à pouvoir menacer l’Alsacien. Jari-Matti Latvala (Toyota) a commis une légère erreur, un contact avec le rail qui lui a engendré une crevaison à l’avant-gauche dans la pénultième spéciale.
Sébastien Ogier ostatecznie poniósł porażkę, tracąc niecałe 3 sekundy do swojego rodaka, ale pięciokrotny mistrz WRC obejmuje prowadzenie w mistrzostwach z 3-punktową przewagą nad Thierry Neuville (Hyundai). Le Belge a manqué les points bonus de la Power Stage en souffrant d’une crevaison et a glissé au 4e rang à une demi-seconde d’Elfyn Evans (M-Sport), auteur du 4e temps de la spéciale bonus remportée par Ott Tanak (Toyota), który wyprzedził Ogiera, Loeba, Evansa i Daniego Sordo (Hyundai). Hiszpan wbrew sobie wyrzucił swojego kolegę z drużyny z pierwszej piątki konkursu specjalnego, ale i tak zajął 5. miejsce w klasyfikacji zawodów, tracąc niecałe 5 sekundy do Belga.
Ott Tänak był w stanie awansować na 6. miejsce, korzystając z instrukcji zespołu, wyprzedzając swoich kolegów z drużyny Esapekkę Lappiego i Jari-Mattiego Latvalę, którzy stracili szanse na zwycięstwo przez przebicie opony. Craiga Breena (Citroën) i Andreas Mikkelsen (Hyundai) ukończyli pierwszą dziesiątkę, wyprzedzając Teemu Suninena (M-Sport).
Jeśli Hyundaiowi nie udało się stanąć na podium, koreański producent wykorzystał kiepski weekend Toyoty Gazoo Racing, aby zmniejszyć swój deficyt z 20 do 12 punktów przed ostatnimi wyścigami, które odbyły się w połowie listopada w Australii.
Kalle Rovanperä (Skoda) odniósł swoje drugie zwycięstwo z rzędu w WRC 2, po Wales Rally GB. Fin utrzymał niespełna 9 sekund przewagi nad Janem Kopeckym (Skoda), a podium w swojej kategorii zajął Petter Solberg (Volkswagen), wyprzedzając Kajetana Kajetanowicza (Ford) i Nila Solansa (Ford). Pierre-Louis Loubet (Hyundai) zajął 7. miejsce, kończąc wyścig ze stratą 6 sekund do Henninga Solberga (Skoda).
Zapraszamy do zapoznania się z analizą Rajdu Katalonii przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta w numerze 2189 AUTOtygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od tej środy w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)