Loeb – Röhrl, wzajemny szacunek

W sumie zdobyli osiem tytułów mistrza świata WRC. Walter Röhrl i Sébastien Loeb, wypowiadający się na łamach AUTOhebdo, darzą się szacunkiem.

opublikowany 02/05/2010 à 12:39

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Loeb – Röhrl, wzajemny szacunek

Walter Röhrl w artykule poświęconym w tym tygodniu przez AUTOhebdo trzydziestu latom Audi quattro obszernie opowiada o swojej karierze, a zwłaszcza o latach spędzonych w Audi. Dwukrotny Rajdowy Mistrz Świata również wyraża współczucie dla Sébastiena Loeb, pilot swojego kalibru i którego styl ceni. Niemiecki kierowca wierzy, że sześciokrotny mistrz świata jest częścią jego „rodu”. „ Styl, który dzisiaj stosuje Sébastien Loeb, jest mój: czysty, miękki, bardzo skoncentrowany i bez przerwy zadając sobie pytanie: „Jak najszybciej to zrobić”. Trzydzieści lat temu ja analizowałem, inni opierali wszystko na improwizacji. »

Walter Röhrl zwierza się również, że styl jazdy Sébastiena Loeba jest pozbawiony zbędnych dodatków, co pozwala mu dostosować się do każdego terenu. „ To tak, jakbym słyszał, jak pilot jest– mówi AUTOhebdo. Wykonuje swoją pracę tak, jak należy. To znaczy doskonale. Pozostałe w pobliżu wydają się blade. Zwłaszcza na asfalcie, gdzie jest nietykalny. »

Dla niemieckiego kierowcy sześciokrotny mistrz świata stał się niezbędnym punktem odniesienia w branży Rajd samochodowy. Młody kierowca rozpoczynający rywalizację w tej dyscyplinie musi zatem spróbować dorównać Francuzom, aby móc robić postępy. „ Jego jedynym celem powinno być pokonanie Loeba. To proste: musi trenować na asfalcie, dopóki nie będzie w stanie zmierzyć się z Sébastienem na tym terenie. Reszta podąży śladem. »

Ze swojej strony Sébastien Loeb mniej zna swojego starszego brata, ale okazuje szacunek dla jego sposobu jazdy. „ Nie znam go dobrze. Wiem, że był wielkim mistrzem, ale wtedy nie interesowałem się rajdami– zwierza się Francuzowi w swoim felietonie dla AUTOhebdo. Właściwie pamiętam jego Audi quattro i przede wszystkim film zawierający obrazy jego stóp, które zawsze były w ruchu, zwłaszcza lewej stopy, ciągle przełączającej ze sprzęgła na hamulce. Zastanawiałam się, jak on może prowadzić, robiąc stopami taki majonez! »

Francuz ma także zaszczyt przeczytać komplementy od dwukrotnego mistrza świata w wywiadzie przeprowadzonym przez AUTOhebdo. „ Miło jest usłyszeć, jak uczynił mnie swoim następcą, a przede wszystkim wiedzieć, dlaczego. Niektóre z jego priorytetów są także moimi, jak na przykład sposób „jak najmniejszego kręcenia kierownicą”. Kontrowanie zawsze wiąże się z pewną karą. Z drugiej strony nie jestem pewien, czy jestem taki jak on, kiedy mówi, że jestem tak samo analityczny jak on. Może to i prawda, ale dla mnie taka postawa jest naturalna. Prawie o tym nie myślę. Instynktownie wiem, gdzie postawić koła. »

A jeśli będzie wiedział, że jest aktualnym punktem odniesienia, Sébastien Loeb ma nadzieję, że młodzi kierowcy nie będą chcieli go unieruchomić za wszelką cenę. „ Walter rozśmiesza mnie pierwszą radą, jaką dał młodemu człowiekowi: „Miej obsesję na punkcie pokonania Loeba. » Tam mówię stop! Mam nadzieję, że nie nastąpi to w najbliższym czasie. A ja już mam dość dawania rad młodym ludziom! W końcu skończę na tym, że „zmuszę się wrócić do domu”. Ogier? » Francuz będzie miał okazję pokazać, że nadal jest na czele, w najbliższy weekend w Nowej Zelandii.

Pełne dokumenty dotyczące trzydziestu lat Audi quattro, a także wywiady z Walterem Röhrlem, Michèle Mouton i Franzem Wittmannem znajdziesz w AUTOhebdo nr 1750, obecnie w sprzedaży.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz