Loeb pokonuje Ogiera i zdobywa ósmy tytuł w Monte-Carlo

Po pojedynku pełnym emocji Sébastien Loeb wygrał ósme w swojej karierze Monte-Carlo, wyrównując tym samym rekord zadowalającego wicemistrza Sébastiena Ogiera.

opublikowany 23/01/2022 à 13:17

Gonzalo Forbes

3 Zobacz komentarze)

Loeb pokonuje Ogiera i zdobywa ósmy tytuł w Monte-Carlo

Sébastien Loeb i Isabelle Galmiche zwyciężają w Monte-Carlo 2022. ©DPPI

Wykorzystując nieszczęścia Sebastian Ogier podczas przedostatniego odcinka specjalnego Rajd samochodowy Monte Carlo, Sebastian Loeb zapewnił sobie podczas ostatniego fragmentu weekendu, aby zaoferować sobie pierwsze zwycięstwo WRC od Rajdu Katalonii w 2018 r.

Rajd Monte Carlo 2022 pozwolił nam cofnąć się w czasie o około dziesięć lat. Podczas gdy rozpoczynała się nowa era w WRC, era hybrydy, to epokę Sébastiena odnaleźliśmy ponownie podczas 90. edycji wyścigu Monako klasyczny.

D’entrée, les deux champions du monde se menaient la vie dure lors des deux premières spéciales disputées dans la nuit de jeudi. Devancé par Sébastien Ogier après la première journée de course, Sébastien Loeb impressionnait vendredi en signant 4 des 6 scratchs en jeu pour rentrer au parc d’assistance en tête du général avec 9“9 d’avance sur le pilote Toyota. Le ton était donné pour la suite du week-end.

Uwolniony ze swojej początkowej pozycji, Sébastien Ogier poprawił swoją sytuację na pierwszych dwóch odcinkach specjalnych w sobotę i wrócił na doskonały poziom, a Alzatczyk nadawał tempo na resztę dnia. Bardzo szybko startując z tyłu peletonu, Gapençais pokazał swój talent i odzyskał kontrolę nad Monte-Carlo podczas OS11, po czym pod koniec dnia powiększył prowadzenie, wypracowując 21-calową przewagę nad Sébastienem Loebem dzięki śmiałemu zakładowi (1 miękkie opony pozostawiające śnieg) w wersji specjalnej na oblodzonych drogach.

Wydawało się, że Sébastien Ogier wykonał najtrudniejszą część wyścigu, zwłaszcza że w niedzielny poranek po pierwszych dwóch startujących OSach nieco powiększył przewagę. Z przewagą 24 sekundy na dwa etapy przed końcem panujący mistrz świata, zmierzający prosto do sukcesu, nie podejmował żadnego ryzyka, aby nie dopuścić do tego, aby po doskonałym weekendzie jego wysiłki spełzły na niczym. Ale teraz kaprysy wyścigu spłatały mu paskudnego figla na niewielką odległość przed końcem.

Ofiara przebicia opony w drugiej części SS16, Gapençais zdecydowała się dojechać do mety bez zatrzymywania się, unikając w ten sposób straty w sumie około 1:30, czyli średniego czasu na zmianę opony. W ostatecznym rozrachunku wybór był słuszny, ponieważ „przegrał” tylko 34–1. Ogólnie jednak strata była poważniejsza. Sébastien Loeb, zwycięzca odcinka specjalnego, ośmiokrotny mistrz świata stracił prowadzenie na niekorzyść Alzatczyka, który ruszył w stronę Power Stage z 9-calową przewagą. Prezent, który spadł z nieba dla drugiego uczestnika ostatniego Dakaru, który nie prosił o tak wiele.

Na koniec Power Stage, na którym nie podejmował żadnego ryzyka, Sébastien Loeb, bardzo dobrze prowadzony przez Isabelle Galmiche przez pierwszy wspólny rok, zapewnił sobie zwycięstwo z przewagą 10″5 nad Sébastienem Ogierem, który otrzymał 10- drugą karę na Power Stage za falstart i zdobycie 8. Monte-Carlo, co równa się rekordowi Sébastiena Ogiera od poprzedniej edycji.

Wracając do WRC po raz pierwszy od sezonu 2020 w Turcji, Sébastien Loeb pokazał, że nadal ma ładną kierownicę, która pozwala mu walczyć w czołówce, pomimo tych 47 sprężyn. To 80. sukces w kategorii Premier! Sébastien Ogier może być zawiedziony, ale Gapençais zaoferował fanom rajdów wspaniały pojedynek ze swoim byłym kolegą z drużyny, który pozwolił nam przeżyć na nowo wspaniałe lata chwały obu mężczyzn. Należy żałować ich nieobecności w kolejnych rundach.

Ce succès marque aussi le retour de M-Sport sur le devant la scène. L’écurie anglaise n’avait en effet plus goûté au champagne de la victoire depuis le succès de Sébastien Ogier au Rallye de Grande-Bretagne en 2018. L’ère hybride pourrait sourire à l’équipe de Malcolm Wilson qui semble avoir développé une bonne voiture après plusieurs années difficiles.

Dzięki dwóm Sebastienom mogliśmy przeżyć swoje najlepsze lata. ©DPPI

Nowy lider M-Sportu, Craiga Breena dobrze rozpoczęli sezon. Daleko od dwóch Sébastienów Irlandczyk pokazał wspaniałe rzeczy za kierownicą Forda Pumy i zajął ostatnie miejsce na podium po tym, jak udało mu się wyprzedzić Kalle Rovanperä, który w miarę postępu wyścigu stawał się coraz szybszy. . Gus Greensmith, zwycięzca pierwszego w swojej karierze odcinka specjalnego w piątek, po bardzo skomplikowanym roku 5 zapewnił sobie ważne miejsce w czołowej piątce. Nowe mocowanie M-Sport zdaje się bardziej uśmiechać do Brytyjczyka.

W Hyundai, il n’y a pas grand chose à relever si ce n’est des points négatifs. Avec un i20 en dessous des Yaris et Puma, Thierry Neuville był jedynym kierowcą zespołu, który ukończył Monte-Carlo po przejściu na emeryturęOtt Tanak i Olivera Solberga. Belg, który od czwartkowego wieczoru boryka się z dużymi trudnościami, zadowala się 6. miejscem, co jest dalekie od jego osobistych celów.

Klasyfikacja generalna Rajdu Monte Carlo 2022

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

3 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

3 Uwagi)

DANIELA MEYERSA

24 o 01:2022

Kara 10 sekund za kradziony start i ani słowa wyższa od drugiej, ani od kierowcy, ani od zespołu, pełne poszanowanie regulaminu, ani najmniejszego śladu protestu, jaka klasa. Życzeniem, aby cała F1 brała przykład z WRC. (To nie jest wygrane!)

DANIELA MEYERSA

24 o 01:2022

Właśnie przeczytałem ponownie i zauważam: w ES 16 „Ogier... nie ryzykował, żeby po świetnym weekendzie jego wysiłki nie zostały obrócone w nicość” Bez ryzyka? Zdjęcia pokładowe tego nie pokazują, Ogier kilkakrotnie przecinał liny, gdy 2/24.6 samochodu „wypadło z toru”, moim zdaniem przy XNUMX z góry było to niepotrzebne ryzyko, za które zapłacił wysoką ceną.

DANIELA MEYERSA

23 o 01:2022

TAK!!! Super mega niesamowite, co za rajd, 2 Sebs. są i pozostaną na dachu świata WRC przez długi czas. Wisienką na torcie jest fakt, że Ford jest zdecydowanie najładniejszym z trzech rajdowych 3-ek i co za wspaniały sukces kanału w zakresie pełnej transmisji. Pozostaję z jednym pytaniem, czy S. Loeb wiedział o karze S. Ogiera przed startem w ostatniej ES? S. Loeb mistrzem świata po raz 1? Można, pozostaje tylko zjednoczyć interesy wszystkich interesariuszy, co wydaje się znacznie trudniejsze niż ogłoszenie ocen!

Aby napisać komentarz