M-Sport rozpoczyna budowę Fiesty S2000

Trzy miesiące po ogłoszeniu projektu Forda Fiesty w wersji Super 2000, firma M-Sport przygotowuje się do rozpoczęcia montażu pierwszego samochodu. Zespół Malcolma Wilsona twierdzi, że wyprzedza harmonogram…

opublikowany 11/08/2009 à 14:25

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

M-Sport rozpoczyna budowę Fiesty S2000

Zebrani wokół Christiana Loriaux, dyrektora technicznego firmy M-SportProjekt nowego samochodu ukończyło dziesięciu inżynierów i techników. Zgodnie ze swoją filozofią, Loriaux szczególnie skupiła się na dystrybucji masy, pomimo zakazu stosowania drogich materiałów, takich jak tytan, kevlar czy węgiel.

Łuk, niezbędny do budowy kadłuba, został ukończony kilka tygodni temu. W celu poprawy bezpieczeństwa załogi zwiększono średnicę rur, zgodnie z nowymi przepisami FIA, z 38 do 50 mm. Biuro projektowe przestudiowało około czterdziestu konfiguracji tego pałąka, mając na celu zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa przy jednoczesnym zachowaniu świętego rozkładu mas. Zapewnia to o 5% lepszą sztywność niż obecny Focus. WRC.

„M-Sport udowodnił już swój know-how w projektowaniu pałąków bezpieczeństwa. W projekt nowej Fiesty S2000 włożyliśmy całą naszą wiedzę” – podkreśla Christian Loriaux. „Nasze obiekty w Cumbrii umożliwiły nam porównanie teorii z praktyką dzięki stanowisku testowemu umożliwiającemu testowanie różnych konfiguracji obręczy. We wszystkich obszarach postępujemy w tempie określonym przez nas harmonogramem. »

To właśnie w Walencji, w warsztatach Pipo, zaprojektowano i zmontowano silnik wolnossący. Szczególnie regulowany przepisami, które ograniczają prędkość obrotową do 8500 obr./min i wznios zaworów do 12 mm, 4-cylindrowy silnik przeszedł już na stanowisku testowym z jednoznacznymi wynikami.

Silnik zostanie zamontowany w samochodzie rozwojowym pod koniec sierpnia. Pierwsze okrążenia samochodu powinny odbyć się w październiku. Dla Malcolma Wilsona ten samochód będzie idealną bronią na nowy Puchar Świata S2000 organizowany w ramach WRC: „Po ogłoszeniu dalszego zaangażowania Forda w WRC sprawy nabierają kształtu. W przyszłym roku nowy Puchar Świata S2000 zapewni zespołom i prywatnym kierowcom możliwość dążenia do zwycięstwa dzięki temu zupełnie nowemu samochodowi, w którym wykorzystano całe nasze doświadczenie. »

0 Zobacz komentarze)