M-Sport testowany z załogami WRC2

Będąc jednym z pierwszych zespołów, które przeprowadziły testy przygotowujące do Monte-Carlo 2023, M-Sport również właśnie zamknął sesję. Adrien Fourmaux i Grégoire Munster odkryli Fiestę, którą będą obsługiwać w przyszłym tygodniu.

opublikowany 15/01/2023 à 17:08

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

M-Sport testowany z załogami WRC2

Zespół M-Sport podczas przygotowań do Monte-Carlo 2023 (fot.: Loïc Rocci)

Choć rekonesans 91. edycji rundy Monako rozpoczyna się jutro w poniedziałek, w pobliżu lotniska St Cré ustawiana jest angielska konstrukcjasosna pomiędzy Briançon na północy a Embrun na południu, aby obie załogi ustawione w kolejce w WRC2 mogły zapoznać się z uchwytem, ​​z którego będą korzystać za kilka dni.

Ta sesja, która wzięła udział w specjalnym programie Where Ott Tanak avait effectué une effrayante sortie de route en 2020 était particulièrement importante pour Grégoire Munster. Ce dernier exploitait précédemment des Hyundai i20 Rally2 et il avait besoin de se familiariser avec la Fiesta. « Le changement de pilotage de l’une à l’autre n’est pas anodin, expliquait celui qui court avec un drapeau luxembourgeois. La Hyundai se conduit plus sur le train avant tandis que j’ai l’impression que c’est le contraire avec la Ford. C’est utile d’avoir du temps pour trouver nos marques tout en constatant ce que donnent les pneus également. »

Od lewej do prawej: Alex Coria, Louis Louka, Grégoire Munster i Adriana Fourmaux mogli wymienić się wrażeniami z Fiesta Rally2 (fot.: Loïc Rocci)

Garée juste à côté, la Fiesta tricolore d’Adrien Fourmaux et Alex Coria portait encore des protections pour éviter que la décoration de la voiture ne soit détériorée durant ce roulage. Contrairement à Hyundai et Toyota qui ont proposé des Rally1 avec des couleurs quasiment identiques à celles de l’an passé, M-Sport préfère se renouveler. Même si czerwony Byk powinien nadal pojawiać się na płaszczu Pumy, barwa będzie się różnić od tej z 2022 roku. Podobnie jest w przypadku Fiesty, której błękit dobrze komponuje się z owalnym Fordem.

Czy Adrien Fourmaux pyta swojego inżyniera, gdzie jest doładowanie w Fiestie? (Zdjęcie: Loïc Rocci)

Daleki od tych rozważań chromatycznych, mieszkaniec północy przywołuje swój powrót w Rally2. „Jest pewne, że na początku będzie to zabawne, zwłaszcza przy wyjściu z zakrętu” – uśmiecha się. Nieważne jak mocno wcisnę pedał gazu, nie dzieje się to tak samo jak w Pumie. Musimy także uważać na zakrętach, ponieważ mamy znacznie mniej aerodynamiki. Prognozowane warunki pogodowe mogą sprawić, że rallye jeszcze bardziej interesujące. Z Alexem nie możemy się doczekać, aby tam być. » Zamontowano nowe amortyzatory w Fiestie Fourmaux, która od razu wyjeżdża do bazy na kilka kilometrów. Czy pomogą mu konkurować z 13 zarejestrowanymi Skodą Fabia i C3 Yohana Rossela i Stéphane’a Lefebvre’a? Odpowiedź w najbliższy czwartek.

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz