Mäkinen: „Mieliśmy nadzieję, że w 2021 r. przeniesiemy Yarisa 2022”

Wywiad z dyrektorem Toyota Gazoo Racing WRC Tommi Mäkinenem znajduje się w numerze 2256 AUTOhebdo, a oto kilka jego fragmentów.

opublikowany 26/02/2020 à 17:07

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Mäkinen: „Mieliśmy nadzieję, że w 2021 r. przeniesiemy Yarisa 2022”

…Dlaczego wypuściliście na rynek samochód, który powinien być używany tylko przez jeden sezon przed przybyciem A WRC hybrydowy?

Musimy zobaczyć, jak będą ewoluować nowe przepisy. Początkowo, zgodnie z decyzją Komisji Światowej, nie było zbyt wielu zmian między samochodem na rok 2021 a samochodem z roku 2022. Mieliśmy nadzieję, że do opracowania samochodu na rok 2021 wykorzystamy Yarisa WRC z 2022 r. Wydaje się jednak, że znowu toczą się dyskusje i nie wygląda to dobrze. Jesteśmy naprawdę bardzo rozczarowani.

To znaczy, że nie mógłbyś użyć tego Yarisa 2021 w 2022 roku? Czy musiałbyś opracować kolejny samochód?

Przepisy na rok 2022 wydawały się bardzo zbliżone do przepisów z roku 2021, z wyjątkiem wprowadzenia akumulatorów i systemu hybrydyzacji. Wymagałoby to jedynie modyfikacji części samochodu... ale teraz się nad tym zastanawiamy. Pytanie zostało ponownie otwarte i nie jesteśmy już pewni, czy będzie to dobre, czy złe. Nie mam pojęcia, co to oznacza. Wiem jednak, że na opracowanie zupełnie nowego WRC na rok 2022 termin jest bardzo krótki. Wersja 2021 czerpie wiele rzeczy z obecnej. Istnieje kilka elementów i tematów wspólnych dla obu samochodów, a mimo to budowa modelu 2021 zajęła nam dużo czasu. Gdybyśmy mieli stworzyć zupełnie nowego WRC, myślę, że musielibyśmy pozyskać jeszcze więcej zasobów i nie wiem skąd moglibyśmy je znaleźć...

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz