Citroën Racing ukończył pierwsze okrążenia swoim C3 WRC który zostanie zgłoszony do Rajdowych Mistrzostw Świata w 2017 roku. Samochód ten korzysta z nowych przepisów, które oferują samochodom WRC większy zakres osiągów, lepsze aerodynamikę, większą moc (silnik 1,6 l turbo, kołnierz podwyższony do 36 mm), redukcję masy (- 25 kg)…
Po przeprowadzeniu dwóch sesji debugowania w sobotę 9 kwietnia w Wersalu (Yvelines) z Alexandre Bengué za kierownicą i w poniedziałek 11 kwietnia z Krisem Meeke, The Reds udali się na tor testowy zlokalizowany w pobliżu Château de Lastours i Fontjoncouse na południu Francji. . Wicka i Craiga Breena zostały oddane do użytku.
„Przez dwa lata, zanim dołączyłem do Citroën Racing, priorytetem były WTCC, a rozwój WRC był dość ograniczony. Tam czuję wielką energię, do której wracają inżynierowie rallye z doświadczeniem zdobytym na torze »– skomentował Brytyjczyk.
„Już od pierwszych okrążeń kół czułem, że siadam za kierownicą prawdziwej, świetnie wykonanej rajdowej maszyny. Brałem udział w rozwoju kilku samochodów; Ogólnie rzecz biorąc, podczas pierwszych sesji testowych spędzamy więcej czasu na czekaniu niż na jeździe. Tam udało mi się zgromadzić kilometry i zacząć przeglądać ustawienia. Jak we śnie! », dodał Kris Meeke.
Yves Matton, dyrektor Citroën Racing, również jest entuzjastycznie nastawiony do rozwoju C3 WRC, który będzie oznaczać powrót producenta do Chevronów w WRC po roku nieobecności.
„Terminy projektowe były napięte. Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu zespół wykonał fantastyczną robotę, projektując samochód w oparciu o nowe przepisy. Widząc, jak nasz samochód WRC jeździ w pierwotnie zaplanowanym terminie i wykonuje serię przejazdów bez większych problemów, możemy śmiało potwierdzić kolejne terminy. – wyjaśnił Belg.
„Wszystkie czynniki, które chcieliśmy poprawić, czy to hałas, poczucie prędkości czy agresywność, już tam są, mimo że to dopiero pierwsze kilometry samochodu! Wierzę, że fani rajdów będą zadowoleni z nowej generacji WRC.”, zachwycony Yves Matton.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)