W tej pierwszej pętli Rajd samochodowy z Monzy (Włochy) charakter wydarzenia nie mógł być bardziej oczywisty. Po jednej stronie znajdują się pojedynkowicze o koronację Sebastian Ogier i Elfyn Evans (Toyota), et de l’autre le reste des concurrents.
W piątek, 19 listopada, podczas czterech odcinków specjalnych w górach Lombardii, Francuz i Walijczyk przewyższyli swoich towarzyszy. Gapençais, walczący o ósmy tytuł mistrzowski wraz ze swoim wieloletnim pilotem Julienem Ingrassią, rozpoczął od zadania mocnego ciosu w odcinku otwierającym.
Na mokrej drodze, śliskiej z powodu suchych liści, Elfyn Evans i Scott Martin zareagowali podczas Costa Valle Imagna, niezwykle niebezpiecznego odcinka specjalnego, ponieważ rywalizacja odbywała się na przełęczy (podjazd + zjazd) i w gęstej mgle. Niemniej jednak Ogier-Ingrassia dodał dużo na kolejnych dwóch etapach i zwiększył swoją przewagę do 6”5.
« Plan był taki, żeby się dobrze bawić, tak się dzieje, więc wszystko jest w porządku, został siedmiokrotnym mistrzem świata Kiedy się dobrze bawisz, zwykle jedziesz szybko. Dobrze jest widzieć, że czasy ustępują. To dobry początek, jest mniej skomplikowany niż w zeszłym roku, mimo że w zaroślach jest jeszcze kilka trudnych odcinków. Czujemy, że samochód działa. Dobrze jest zacząć od konfiguracji, która działa. »
Mieszkańcom Toyota Gazoo Racing pomaga ich kolega z drużyny Kalle Rovanperä. 21-letni Fin szanuje polecenie pracodawcy dotyczące przejazdów w celu zapewnienia sobie tytułu producentów i nie będzie miał innych ambicji w ten weekend.
Po stronie Hyundai, on se creuse la tête. Thierry Neuville miał nadzieję wykorzystać chłodne warunki pogodowe i brak przyczepności, aby wykorzystać zalety swojego i20 Coupe WRC, ale Belg systematycznie tracił grunt pod nogami. Dani Sordo nie radzi sobie wcale lepiej pomimo swojej wiedzy w tej dziedzinie.
Co gorsza dla Hyundai Motorsport, oficjalnym kierowcom grozi nowicjusz Oliver Solberg. Wjeżdżający prywatnym samochodem syn Pettera Solberga (mistrza WRC 2003) jest zaledwie dziesięć sekund za nim, podczas gdy musi nauczyć się pracować z nowym pilotem Elliottem Edmonsonem.
En revanche, du côté de M-Sport Ford, Richard Millener ne peut plus compter sur Adriana Fourmaux i Aleksandra Corii. Francuzi wyjechali na SS4 po tym, jak zaryzykowali założenie miękkich opon, a następnie mieszanki miękkich i twardych, czego nikt inny nie zrobił w Rally1. Jeśli mężczyznom nic się nie stało, nie można tego samego powiedzieć o ich Fordzie Fiestie, który siedział okrakiem na barierce zabezpieczającej i był całkiem uszkodzony. Ich celem będzie teraz naprawa samochodu na następny dzień.
Mały wypadek dla @Adrien Fourmaux 🇫🇷 i @AlexandreCoria 🇫🇷dziś rano.
Nie tak chcieliśmy zacząć @acrilymonza 🇮🇹 that’s rallying and the crew is ok 👍. Time to get the Fiesta WRC back to service and see if we can restart tomorrow 💪.#MSPORTOWCY #FordWydajność #WRC pic.twitter.com/9xxYXVrfmq— M-Sport (@MSportLtd) Listopad 19, 2021
W WRC3 pojedynek o tytuł pomiędzy Francuzem Yohannem Rosselem (Citroën) a Polakiem Kajetanem Kajetanowiczem (Skoda) toczy się obecnie na korzyść pierwszego z wymienionych. Rezydent Saintéloc Racing wyprzedza swojego rywala na czele kategorii o 6 cali i zagraża nawet liderowi WRC6, niedawno koronowanemu Andreasowi Mikkelsenowi (Skoda).
Druga pętla tego dnia rozpocznie się o godzinie 13:45. Na torze Monza odbędą się trzy etapy.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)