Ogier: „Liczy się tylko ostateczne zwycięstwo”

Sébastien Ogier, pomimo skomplikowanej końcówki sezonu WRC, zakończył rok z dobrym wynikiem, zajmując 5. miejsce w Rallye du Var. Francuz twierdzi, że nie stracił pewności siebie i nie żałuje, że w mistrzostwach zajął 4. miejsce.

opublikowany 02/12/2010 à 11:26

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Ogier: „Liczy się tylko ostateczne zwycięstwo”

AUTOhebdo.fr: Sébastien, zająłeś piąte miejsce w klasyfikacji Rajd samochodowy Var, pomimo trudnych warunków. Jak oceniasz swój występ?
Sebastian Ogier : To nie był Rallye du Var jak inne ze względu na warunki pogodowe? ale przyjeżdżam od dwóch lat i często tak jest, z dużą ilością deszczu i trudnymi warunkami. W tym kontekście myślę, że zagraliśmy dobrze. Zajmując pierwsze miejsce w grupie R i piąte w klasyfikacji generalnej Citroënem DS3 R3, nie mogliśmy sobie wymarzyć niczego lepszego. Pokłóciliśmy się z Manu (Guigou, Renault Clio R3) przez cały weekend, często blisko niego. Jest referencją w tej kategorii, bardzo dobrze znał rajd i swój samochód. Z naszej strony odkryliśmy jedno i drugie, zwłaszcza że pewne problemy spowodowały, że straciliśmy czas. Ogólnie jechaliśmy dobrze.

Czy nie byłeś zirytowany widokiem Manu Guigou zawsze na czele, nawet gdy wkładałeś w to wszystko?
Nie, ponieważ kiedy samochód działał dobrze i dobrze jechaliśmy, byliśmy przed nim. Ale prawdą jest, że zajęło nam trochę czasu, zanim weszliśmy w odpowiedni rytm i zaadaptowaliśmy się do samochodu. Problemy z hamulcami również poszły w dobrym kierunku, co pozwoliło nam na maksymalne naciskanie na koniec rajdu. Kiedy mogliśmy dać z siebie wszystko, często utrzymywaliśmy właściwy rytm.

Regularnie wspominałeś o problemach z hamulcami, które nadmiernie się nagrzewały. Czy dostosowałeś sposób jazdy, czy pomogła Ci korekta mechaniczna?
Musimy przyznać, że pomogły nam warunki pogodowe, woda pozwalająca na lepsze chłodzenie hamulców ostatniego dnia. Ale zespół będzie nad tym pracować. To wciąż pozytywny punkt, ponieważ nawet pomimo czasu, który straciliśmy z tego powodu w ten weekend, udało nam się utrzymać walkę z Manu. W dniu, w którym problem zostanie naprawiony, samochód będzie naprawdę dobry.

Jak oceniasz swój sezon 2010 na koniec ostatniego rajdu w tym roku?
To bardzo piękny sezon. To prawda, że ​​zakończyliśmy sezon gorzej, niż się spodziewaliśmy. WRC (trzy kolejne błędy we Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii). Mimo wszystko to nadal bardzo dobry sezon. To był rok, który pozwolił nam eksplodować na najwyższym poziomie. Jesteśmy teraz w stanie walczyć na froncie na światowych wiecach; Tegoroczne wyniki są bardzo dobre. Nie możemy się teraz doczekać rozpoczęcia kolejnego, co wiąże się z dużym wyzwaniem, szczególnie jeśli chodzi o nowy samochód. Jesteśmy szczęśliwi, że możemy poprowadzić ten nowy samochód i uczestniczyć w jego rozwoju. To może być tylko pozytywne.

Jak wspomniałeś, sezon WRC zakończyłeś trzema trudnymi rajdami. Czy uważasz, że czegoś Ci brakuje do walki o tytuł Mistrza Świata?
Tak czy inaczej, pokonać kogoś takiego jak Sébastien Loeb, musimy mieć wyjątkowy sezon. W tym roku wystartował w 13 wyścigach, 12 razy stanął na podium i 2011 zwycięstw, zawsze zdobywając punkty. To wyjątkowy rekord i pobicie kogoś takiego będzie bardzo, bardzo trudne. Ale nie robimy z tego obsesji. Postaramy się rozegrać jak najlepszy sezon XNUMX, ale wiemy, że normalnie mamy przed sobą kilka lat, aby to zrobić. Jeśli nie zrobimy tego w przyszłym roku, nie będzie to wielka sprawa. Przede wszystkim powinniśmy spróbować zrobić to w przyszłym roku i sparzyć się z tego powodu. Pewne jest jednak, że mając przed sobą kogoś takiego jak on, nie będzie to łatwe.

Nie boisz się być świadkiem wielkiego pojedynku pomiędzy dwoma kierowcami Citroëna?
To byłoby dla mnie dobre! Na pewno będzie w meczu, więc jeśli dojdzie do wielkiego pojedynku, będzie to dla mnie dobry znak, ja też będę w meczu. Przede wszystkim musimy w dalszym ciągu zapewniać zwycięstwo Citroëna, ponieważ dzięki temu zespół kontynuuje udział w Mistrzostwach Świata. Obecność Seba na pewno nas podniesie na duchu.

Który kierowca w zespole Forda będzie Twoim najgroźniejszym przeciwnikiem?
Myślę, że Latvala będzie najbardziej niebezpieczny. Ma najlepszą prędkość i zaczyna być coraz bardziej spójny. Jest młody i jest konkurentem, z którym ryzykuję, że spotkam się ponownie w trakcie mojej kariery.

Jak wytłumaczyć, że Mikko Hirvonen spędził sezon na drugim planie, będąc prawie mistrzem świata w 2009 roku?
Trudno powiedzieć. Zaczął bardzo dobrze w Szwecji, potem zaczął popełniać błędy. Potem miał dużą wycieczkę do Finlandii, która bardzo go ochłodziła. Od tego czasu przez jakiś czas więcej go nie widziano.

Czy utrata zaufania, gdy nie osiągamy już wyników, może prowadzić do tego, że nie osiągamy już limitów?
Nigdy nie jest łatwo przezwyciężyć okresy zwątpienia, gdy nie widać rezultatów. To skomplikowane dla wszystkich kierowców. Uważam jednak, że Hirvonen nigdy nie odniósł takiego sukcesu jak Latvala, Loeb czy Solberg. W ubiegłym roku miał wyjątkowy sezon, w którym utrzymywał dobrą regularność, ale jeśli chodzi o same występy, jest o krok niżej od pozostałych.

A jeśli chodzi o Ciebie, czy ten Rallye du Var bez żadnych problemów może uspokoić Cię po startach w WRC?
Zawsze dobrze jest dojechać do mety rajdu z dobrym wynikiem, nawet jeśli nie ma to nic wspólnego z samochodem, którym jeździsz w mistrzostwach świata. Jednak nie straciłem pewności siebie po trzech złych wynikach na koniec sezonu. Niczego nie żałuję. Próbowałem robić różne rzeczy na asfalcie (Francja i Hiszpania). Utknąłem w Wielkiej Brytanii, jak wszyscy, ale trochę mocniej niż inni wokół mnie. To skomplikowany rajd, w którym łatwo popełnić błąd. Szkoda, że ​​tak się skończyło, ale nie żałuję. Tak czy inaczej za sześć miesięcy zapomnimy nazwisko osoby, która w mistrzostwach w 2010 r. zajęła drugie lub czwarte miejsce. Liczy się tylko końcowe zwycięstwo.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz