W Hyundai, la saison est déjà à oublier. Le passage à l’ère hybride n’a pas été une franche réussite sur les sept premiers rallyes, avec une seule victoire contre cinq pour Toyota. Au championnat, l’écurie coréenne est déjà bien loin, à 87 points de Toyota. La i20 N hybride a encore du mal sur toutes les surfaces et reste une voiture très fragile, même si la manche estonienne a montré quelques signes d’amélioration.
Ten trudny początek sezonu przywraca na powierzchnię pogłoski o przyszłości marki Seoul w WRC. Obecny już po odejściu Andrei Ademo w 2021 rzakorzeniły się wraz z niechęcią Hyundaia do nowych przepisów dotyczących pojazdów hybrydowych. Marka jest jednak zaangażowana w WRC do 2024 roku.
Zapytany o to na konferencji prasowej po godz Rajd samochodowy z Estonii, Ott Tanak chciałem, żeby było jasne. „Hyundai na pewno będzie kontynuował swoją działalność, w Korei panuje ogromne wsparcie, mówi estoński pilot. Oczywiście wszyscy wiele oczekiwali, ale powiedzmy, że wymaga to kilku bardzo prostych zmian w ogólnej strukturze. Pracujemy nad tym, ten rok będzie trudny, ale w dłuższej perspektywie dla sportu ważny jest nasz powrót. »
Hyundaia ma „zdecydowanie potrzebuję silnego lidera”
Mimo podium na bałtyckich stokach mistrz świata 2019 przez całą imprezę nie krył frustracji. Ponieważ i20 były kapryśne i słabsze w porównaniu z Toyotami, Hyundai nigdy nie był w stanie walczyć o zwycięstwo. Ott Tänak nadal ma nadzieję, że jego zespół podniesie się po kolejnym rajdzie w Finlandii. " Zobaczymy. Jestem pewien, że możemy zareagować, wnosząc różne rzeczy, ale tu bardziej chodzi o szczegółowe szczegóły i kwestie techniczne. »
Kierowca uważa, że odejście Andrei Ademo było dużym ciosem dla koreańskiego zespołu. „Wszystkie te lata były dla nas trudne, zwłaszcza odkąd w zeszłym roku straciliśmy menadżera zespołu. To był bardzo trudny okres, ze względu na kryzys na świecie i spóźnione regulacje. Zdecydowanie potrzebujemy silnego lidera. » Nawet dzisiaj to Julien Moncet trzyma stery tymczasowego zespołu. Ta dziura w schemacie organizacyjnym jest zła dla Hyundaia, któremu brakuje jasnego kierunku, w którym należy podążać.
Ott Tänak zapewnia jednak, że zespół Hyundaia ma potencjał powrotu do gry w nadchodzących miesiącach. „Prace trwają i tak się stanie. Będziemy nadal pracować, aby Hyundai był na swoim miejscu i mógł walczyć z Toyotą. Pewne jest jednak, że są w tej chwili bardzo silni, rozwijają się i szybko posuwają się do przodu. Mamy duże zadanie do wykonania. »
CZYTAJ TAKŻE > Hyundai odpuszcza
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)