Petter Solberg myśli o tytule

Norweg, który kupił dwa Citroëny C4 WRC, rozpoczyna sezon 2010 z nadzieją na rywalizację o tytuł mistrza świata u boku Sébastiena Loeba i Mikko Hirvonena.

opublikowany 14/01/2010 à 12:47

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Petter Solberg myśli o tytule

Petter Solberg, po prowadzeniu Citroëna C4 podczas rajdów Katalonii i Wielkiej Brytanii w 2009 roku, rozpoczyna pełny sezon za kierownicą samochodu mistrza świata. Aby zmaksymalizować swoje szanse na sukces, Norweg kupił dla swojego zespołu (Petter Solberg World Rally Team) dwa samochody. Cel mistrza świata z 2003 roku jest jasny: być poważnym rywalem dla Sébastiena Loeb i Mikko Hirvonena.

« Chcemy walczyć z Sébastienem i Mikko, potwierdza Solberg WRC. Com. Dlatego tak ciężko pracowaliśmy, żeby kupić ten samochód i dlatego walczymy o budżet, który pozwoli nam konkurować. » A jeśli ma dwa Citroëny C4, to po to, by walczyć o tytuł, a nie wynajmować jednego konkurentowi. „ Jeśli ktoś chce do mnie dołączyć, będzie musiał wypożyczyć Xsarę. Mam dwie Xsary, ale jedną chcę sprzedać. Z drugiej strony nie będę nikomu wynajmował mojego C4. Jeśli chcesz rywalizować w całych mistrzostwach, potrzebujesz dwóch samochodów. W tym roku chcę zrobić wszystko dobrze. »

Petter Solberg będzie zatem jeździł samochodem mistrza świata. Norweg jest przekonany, że będzie jeździł w takich samych warunkach jak ten, który w 2003 roku stanie się jego największym rywalem, Sébastienem Loebem, którego jako ostatni pokonał w WRC. Jest to samochód ze specyfikacją z 2009 roku, potwierdza, co różni się od samochodu, którym mogłem jeździć w zeszłym roku. Doświadczę zatem takich samych warunków, jakie miał Sébastien Loeb w zeszłym roku. Po tym, co powiedział Citroën, nie sądzę, że będzie duża różnica między samochodem, który Sébastien miał w zeszłym roku, a tym, którym będę jeździł w tym sezonie. »

Ponadto Norweg zwierza się, że poza osiągami Citroëna C4, urzekło go wsparcie techniczne oferowane przez francuskiego producenta. „ To naprawdę miało istotny wpływ na moją decyzję. Citroën zaoferował mi więcej niż inni producenci. Na tym poziomie rywalizacji i w tych trudnych czasach liczy się coś więcej niż tylko samochód. Pomoc budowniczego jest konieczna. Najważniejszą zmianą jest to, że mój inżynier François-Xavier Demaison będzie teraz pracował na pełny etat dla mnie, a nie dla Citroën Racing. FX będzie ponosić pełną odpowiedzialność za samochód. Ken Rees pozostanie menadżerem zespołu, ale FX będzie odpowiedzialny za wszystkie kwestie techniczne, w tym mechanikę i osiągi samochodu. »

Jeśli Petter Solberg chce zdobyć mistrzostwo, musi jednak pozyskać pokaźny budżet, gdyż jego sezon nie jest jeszcze przesądzony. „ Mogę tylko powiedzieć, że będę jeździć C4 w Szwecji. Nie mam jednak budżetu na cały sezon, ale pracujemy nad tym. Czekam na odpowiedzi, ale mam nadzieję ogłosić pełny program i harmonogram testów w przyszłym tygodniu. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz