Pierre-Louis Loubet i Nicolas Gilsoul, jego drugi pilot, mieli dobre powody do uśmiechu na koniec pierwszego etapu rallye de zamsz. Gdyby Korsykanin miał już przebłysk wrażeń dostarczanych przez WRC na śniegu i lodzie podczas udziału w Rajdzie Arktycznym w 2021 roku nigdy nie jeździł Pumą po tej nawierzchni. Nie znał też odcinków specjalnych w okolicach Umeå. Jego celem było zatem gromadzenie kilometrów i zdobywanie doświadczenia.
Dzień dobry! 🥈 najszybszy dla @PL_Loubet na SS5.
Więcej tego proszę 🙏. pic.twitter.com/wfXlo7eut3
- M-Sport (@MSportLtd) 10 lutego 2023 r.
Po superspecjalnym przejazdzie w czwartkowy wieczór, w piątek w programie znalazło się 106,76 km pomiaru czasu i 7 odcinków specjalnych do pokonania. Unikając błędów, Francuz przez cały dzień pokazywał postępy, ale to nie przeszkodziło mu znaleźć się na końcu stawki Rally1. „ Wiedzieliśmy, że to będzie trudne– wyjaśnił po powrocie do parku serwisowego. W WRC, gdy tylko zostaniesz trochę w tyle, zostajesz wykluczony z najlepszych miejsc. To nigdy nie jest przyjemne, ale bez przygotowania do rajdu i bez długiej jazdy po śniegu nie jest to specjalnie zaskakujące. »
CZYTAJ TAKŻE > Rajd Szwecji – Craig Breen dobrze się bawi, ale Ott Tänak goni go blisko
Rozpoczynając popołudnie z chęcią poprawienia swoich czasów bez podejmowania większego ryzyka, Francuz osiągnął przekonujące 2e zanim ponownie dobrze poradził sobie ze swoimi wysiłkami, a także został spowolniony przez awarię hybrydy w SS7. Niezadowolony ze swojego superspecjalu w czwartkowy wieczór, próbował zwiększyć hamowanie, ale trochę go dogonił, tracąc kilka sekund.
« To moja jedyna wina tego dnia, uśmiechnął się na zimnie na koniec sceny. Myślę, że możemy być zadowoleni z tego, co osiągnęliśmy. Jazda po tych drogach i w takich warunkach to dusza rajdu. Nie ma drugiej rundy, w której można się tak dobrze bawić podczas Rally1. Udało mi się wykazać większą przedsiębiorczość podczas tych 2e pętli, ale dotrzymanie kroku najlepszym wymagałoby kilku uczestnictwa. Trzeba wiedzieć, jak odważyć się we właściwym miejscu, mieć świadomość kąta, jaki należy obrać, wiedząc, że w miejscu, w którym wjeżdża się na przednią oś, nie ma zakrętu. Te samochody są cięższe niż Rally2, więc nie wahaj się jeździć agresywnie przez cały czas. »
Pomimo pewnych problemów z hybrydą, tego popołudnia mogliśmy być dumni z naszego tempa!
Czekam z niecierpliwością na jutro 👌🏻#WRC#WRCSSzwecja #Rajd Szwecji #MSport #MSporterzy #FordWydajność #RedBullMotorsports #redBullFrancja #Dodaje skrzydeł #AECRacing #Depann2000 #GrupowyRóżowy #Jige pic.twitter.com/laIRP4BtpH
— Pierre-Louis Loubet (@PL_Loubet) 10 lutego 2023 r.
Jutro na francusko-belgijską załogę czeka kolejny długi dzień z 7 etapami i 126,22 km pomiaru czasu.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)