Dlaczego Ogier ma duże szanse na koronację w Hiszpanii

Z 24 punktami przewagi nad Elfynem Evansem Francuz przybywa do Katalonii z losem w swoich rękach.

opublikowany 14/10/2021 à 10:01

Alexisa Plissona

0 Zobacz komentarze)

Dlaczego Ogier ma duże szanse na koronację w Hiszpanii

Sébastien Ogier na podium Rajdu Akropolu – fot. Nikos Katikis / DPPI

Sébastien Ogier nie zwyciężył w Katalonii od 2016 roku. W tym czasie kierował swoim Volkswagenem Polo R WRC et avait remporté cette saison son 4e titre de champion du monde. Son écurie, Toyota Gazoo Racing, ne s’est plus imposée dans cette manche espagnole depuis 1998 et le triomphe de Didier Auriol. Au regard de ses chiffres, on pourrait s’attendre à un week-end compliqué pour le Français et son écurie. Et pourtant…

Trasy w 100% asfaltowe

Nieobecny w kalendarzu na rok 2020 ze względu na kryzys zdrowotny, rallye z Hiszpanii wraca trasą opartą wyłącznie na asfalcie. Pierwszy raz od 2010 roku. Mając trudności w Finlandii, gdzie nie mógł osiągnąć nic lepszego niż piąte miejsce, podczas gdy jego bezpośredni przeciwnik, Elfyn Evans, wygrał zawody, Haut-Alpin zamierza wykorzystać powrót WRC na asfaltową nawierzchnię na stałe schronienie. Asfalt zapewnia samochodom lepszą przyczepność. Siedmiokrotny mistrz świata WRC nie będzie miał większych problemów, jak miało to miejsce w Finlandii. 

„Naprawdę nie mogę się doczekać pobytu w Hiszpanii i powrotu na asfalt, wita Sebastian Ogier. Dobrze będzie mieć wszystkie trzy dni rajdu na asfalcie, bo tymi drogami naprawdę przyjemnie się jeździ. Poza tym miło będzie dla nas nie zamiatać brudu pierwszego dnia rajdu, jak to robiliśmy przez większą część sezonu. Nadal mamy silną pozycję w walce o mistrzostwo.” 

Fot. Nikos Katikis / DPPI

Elfyn Evans, jedyna osoba, która może zepsuć imprezę

Oprócz zmiany nawierzchni Francuz ma jeszcze jedną dużą zaletę, a jest nią liczba przeciwników o tytuł. Tylko Elfyn Evans, jego kolega z Toyoty, może go pokonać. Zapierające dech w piersiach w FinlandiiWalijczyk odrobił część opóźnienia w ataku na Sébastiena Ogiera, wracając do zaledwie 24 długości. Jednak mieszkaniec Cardiff nigdy nie wygrał na asfalcie.

W zeszłym sezonie był bardzo blisko zdobycia tytułu mistrza świata (wyjazd z toru w ostatnim rajdzie sezonu we Włoszech pozbawia go największej nagrody), ma świadomość, że korona świata jest w tym sezonie prawie niedostępna... do tego stopnia, że ​​skupia się już na roku 2022? „Zwycięstwo w Rajdzie Finlandii było świetnym wynikiem, ale do tytułu kierowcy jest nam jeszcze bardzo daleko” zwierza się przed wyjazdem do Katalonii.  

Wygodny ołów

Po katalońskim etapie pozostała w tym sezonie już tylko jedna runda – w Monzy (Włochy). Aby przedstawiciel Toyoty Gazoo Racing mógł w ten weekend sięgnąć po swój ósmy tytuł mistrzowski, warunek jest bardzo prosty: musi zdobyć siedem punktów więcej od Walijczyka. Jeśli na koniec sezonu obaj panowie będą mieli taką samą liczbę punktów, o ich wyniku zadecyduje liczba zwycięstw rajdowych w tym roku. Obecnie Haut-Alpine ma na koncie cztery (Monte-Carlo, Chorwacja, Sardynia i Kenia), a rywal ma na swoim koncie dwa sukcesy (Portugalia i Finlandia).

„Hiszpania będzie pierwszą realną szansą na zdobycie tytułu i wiem, co muszę zrobić, aby się tam dostać ». – deklaruje Francuz. „Kiedy dostaję szansę na zwycięstwo, staram się o nią walczyć i będzie to najłatwiejszy sposób na osiągnięcie naszych celów ». Pozostała część floty serwisowej zostaje ostrzeżona: Gapençais nie mają wątpliwości, że muszą dokonać obliczeń. Zwycięstwo w Hiszpanii byłoby najlepszą drogą do zostania ośmiokrotnym mistrzem świata.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz