Który trzeci kierowca dla Hyundaia?

Po wyrzuceniu Olivera Solberga Koreańczycy muszą znaleźć następcę. Lista kandydatów nie jest obszerna i powinna obejmować wyłącznie chłopców, którzy grali już dla danego producenta.

opublikowany 10/10/2022 à 12:07

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Który trzeci kierowca dla Hyundaia?

Zanim odpowiedzą na to pytanie, liderzy zespołu z siedzibą w Alzenau w Niemczech muszą być pewni, że na rok 2023 będą mieli do wynajęcia tylko jedną załogę. Rzeczywiście wisi nad nią wątpliwość.Ott Tanak. Si l’Estonien décide de quitter Hyundai, il sera d’abord nécessaire de trouver un successeur au champion du monde 2019. Dans ce scénario, c’est Andreas Mikkelsen qui tient la corde pour retrouver une entité d’où il avait été chassé fin 2019 sans jamais avoir réussi à convaincre (4 podiums en 25 rallyes). Le Norvégien possède comme atout d’être un ami de Thierry Neuville kto byłby wdzięczny za powrót 33-letniego Wikinga, z którym stosunki byłyby mniej mroźne niż z Tänakiem. Jeśli Mikkelsen zostanie utrzymany na stanowisku pełnoetatowym, oznacza to, że o jednego kandydata na stanowisko okresowe będzie mniej. Będzie to częściowo kwestionowane przez Dani Sordo. Hiszpan, który w przyszłym roku skończy 40 lat, myślał o zatrzymaniu się, jednak powinien wrócić i wystartować w 14 rundach sezonu 2023. Aby ten wspólny program zadziałał, Sordo musi być kojarzony z kimś, kto ceni szybkie rajdy na krainy takie jak Estonia, Finlandia… które byłyby bardzo odpowiednie Craiga Breena.

Czy Andreas Mikkelsen wkrótce znajdzie garnitur Hyundaia? (Fot. Francois Flamand / DPPI)

Le costume de N°1 et la pression qui l’accompagne semblant trop large pour lui, l’Irlandais (32 ans) retrouverait un statut de « joker » dans lequel il avait été très efficace ces dernières saisons chez Hyundai. S’il est actuellement sous contrat avec M-Sport pour 2023, toutes les parties devraient parvenir à trouver un accord pour que ce transfert se réalise. Si Breen reste avec Malcolm Wilson l’an prochain, les pilotes possédant de l’expérience ne sont pas si nombreux. Mads Ostberg et Kris Meeke sont aujourd’hui en dehors du circuit et ils n’ont jamais eu de lien avec le constructeur coréen donc voir un des deux effectuer son retour serait très surprenant. Réussir à faire revenir Sébastien Loeb miałoby to sens, ponieważ Alzatczyk wciąż może notować bardzo dobre wyniki, ale nie jest pewne, czy jego wybory w kalendarzu będą bardzo odległe od wyborów Daniego Sordo. Na finiszu, jeśli łatwo było odrzucić nadzieję, na którą zespół twierdził, że dużo stawiała, skomponować idealny duet na 3e auto to chyba nie jest takie proste. Lista zgłoszeń dla Japonii nie została jeszcze ujawniona, ale może zawierać niespodziankę. Jeśli Andreas Mikkelsen dołączy do zespołu, dlaczego nie przedstawić go natychmiast samochodowi?

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz