Rajd Grecji – WRC przybywa do miasta

Wracając do mistrzostw świata, Akropol rozpoczął się w ten czwartkowy wieczór podczas ceremonii wyjazdu, po której nastąpił mikro-specjalny występ w Atenach. Czy to wprowadzenie, choć dalekie od ducha rajdu, nie było nieuniknione? 

opublikowany 10/09/2021 à 11:11

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Rajd Grecji – WRC przybywa do miasta

WRC dało widowisko na ulicach Aten. ©DPPI/N. Katiki

Od kilku lat organizacja rallye du WRC nie odpowiada już przede wszystkim na kwestie sportowe. Aspekt ekonomiczny odgrywa coraz większą rolę. Bardziej niż kiedykolwiek runda WRC jest narzędziem politycznym lub promocyjnym, dzięki któremu ludzie mówią o kraju, regionie lub mieście.

Wracając do Grecji po 8 latach nieobecności, Akropol nie uchylił się od tego obowiązku, organizując ceremonię wyjazdu u podnóża Akropolu w sercu stolicy i po raz pierwszy wytyczając zegar wokół parku Syntagma, bardzo blisko Parlamentu. Oprócz Jeana Todta, Prezydenta FIA, liczne osobistości, takie jak premier Kyriakos Mitsotakis, zastępca ds. sportu Lefteris Avgenakis, który dużo agitował na rzecz tej imprezy, oraz inne „olejki” były obecne, aby machać flagą .

©DPPI

Ponieważ Ateny są położone ponad 200 km na południe od Lamii, gdzie znajduje się park serwisowy, ta podróż zirytowała wszystkich, ponieważ wymagała ogromnej logistyki. Musisz zabrać ze sobą samochody, ale także zapewnić zakwaterowanie załogom i członkom zespołu, którzy odbyli podróż. Czy w czasach, gdy WRC szuka oszczędności, ta mała „wycieczka” do miasta nie pociągała za sobą dodatkowych wydatków? Z pewnością tak jest, ale udostępnienie WRC publiczności, która nie mogła pojechać na prawdziwe odcinki specjalne lub która nawet nie wiedziała, że ​​rajd został zorganizowany, nie było inwestycją, bez której ta dyscyplina nie mogłaby się obejść. W obliczu pandemii demonstracje są rzadkie i nie było zaskoczeniem, że kawałek asfaltu o długości 0,98 km, który został wybrany na tę SS1, przyciągnął duży tłum. Wszystko było także transmitowane na żywo na bezpłatnym kanale w telewizji w czasie, gdy we Francji zazwyczaj odbywają się mecze.

Chociaż trzeba przyznać, że ten ersatz special był bardzo brzydki pod względem estetycznym i dość kiepski pod względem sportowym, nie to było najważniejsze. Potwierdziło to, że Akropol powrócił na scenę WRC. Nie był to pierwszy (i nie ostatni!) występ Pucharu Świata w metropolii, próby podejmowano w Meksyku (w Mexico City w 2017 r.) czy w Argentynie (w Buenos Aires w 2007 r.). Gdyby te eksperymenty nie powiodły się, eksperyment Aten nie pozostałby złym wspomnieniem. Decyzja o wysłaniu załóg z Aten zamiast zmuszania całej karawany do powrotu do Lamii była na papierze dobrym pomysłem, ale wymagała od zespołów wysłania części personelu do nadzorowania obszarów wymiany opon… co też ma swoją cenę!

W tym samym czasie park serwisowy Lamia był całkowicie pusty, ponieważ zawodnicy nie mieli wstawić tam kół przed godziną 19:40. W oczekiwaniu na powrót samochodów mechanicy mogli w świetle zachodzącego słońca przeprowadzić remont samochodów rozpoznawczych. Kiedy nie było pandemii, w niektórych zespołach pojawiło się pytanie: po co przenosić ciężką konstrukcję, aby pomieścić VIP-ów… skoro nie ma im nic do pokazania! Przez kilka sezonów WRC poszukiwało najlepszego rozwiązania, które zadowoliłoby wszystkie strony (załogi, producentów, organizatorów, promotora, FIA itp.), a Akropol pokazał, że nadal musimy pracować, aby to osiągnąć.

Loïc Rocci w Atenach

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz