Niepewny pojedynek Craiga Breena z Ottem Tänakiem na czele Rajdu Szwecji

Craig Breen i Ott Tänak w dalszym ciągu niestrudzenie walczą o czołową pozycję w Rajdzie Szwecji na półmetku.

opublikowany 11/02/2023 à 11:37

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Niepewny pojedynek Craiga Breena z Ottem Tänakiem na czele Rajdu Szwecji

© Red Bull pula treści

O głowę szefa ścierają się dwa stany umysłu Rajd samochodowy Szwecji 2023 w najbliższą sobotę, 11 lutego. Z jednej strony, Craiga Breena (Hyundai) fait preuve d’une confiance à toute épreuve. De l’autre, Ott Tanak (M-Sport) ne cesse d’être contrarié par le manque de sensations que lui renvoie sa Ford Puma hybride.

CZYTAJ TAKŻE > Craig Breen otrzymał reprymendę, ale nadal jest liderem w Szwecji

Obaj mężczyźni wykonują jednak praktycznie identyczną pracę, o czym świadczy bardzo mała przerwa dzieląca ich na końcu sobotniej porannej pętli. Po 11 odcinkach specjalnych Irlandczyk ma zaledwie 2”6 przewagi nad rajdowym mistrzem świata (WRC) 2019.

Craig Breen (Hyundai), będący już liderem Rajdu Szwecji, po piątkowym zakończeniu pierwszego etapu, po raz pierwszy potwierdził swoją doskonałą formę, zyskując przewagę nad rywalem na SS9 i OS10. Jednak zużycie opon z kolcami, szczególnie na najdłuższym odcinku weekendu, było z pewnością lepiej kontrolowane przez lidera klanu M-Sport Ford, ponieważ jechał szybciej na SS11.

„To wydarzenie specjalne poszło nam lepiej, oświadczył Ott Tänak, że jest nieco bardziej pozytywnie niż zwyklemi. Trasa była bardziej techniczna, więc mogłem lepiej kontrolować samochód. »

En troisième place, Esapekka Lappi (Hyundai) va commencer à jeter un oeil derrière lui, car le champion du monde en titre Kalle Rovanperä (Toyota) a entamé une remontée. Le Finlandais a débordé son équipier Elfyn Evans et ne compte plus que 10 secondes de retard sur Lappi. « Wprowadziliśmy kilka nowych zmian w wiązaniach i w końcu było trochę lepiej, – powiedziała Rovanperä. Na początku mogłem być lepszy – przyczepność była naprawdę słaba i miejscami ślizgałem się trochę za bardzo. »

Chętnie skorzystam z lepszych ustawień, które wyeliminowały chroniczną podsterowność, której doświadczyłem poprzedniego dnia, Thierry Neuville (Hyundai) ustanowił krótki czas i miał luksus wyprzedzenia także Elfyna Evansa.

Jedyny Francuz zarejestrowany w Rally1, Pierre-Louis Loubet (M-Sport Ford), został upośledzony z powodu braku mocy w systemie hybrydowym i popłynął samotnie na 7. miejscu.

W WRC2 wszystko idzie dobrze Oliverowi Solbergowi (Skoda). Szwed pozostaje pół minuty przed Ole Christianem Veiby (Volkswagen) i prawie minutę przed Jarim Huttunenem (Skoda). W WRC3 Francuz Laurent Pellier jest drugi pod względem odkrycia lodu i śniegu, 37 sekund za Williamem Creightonem.

Klasyfikacja generalna po SS11:

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz