Minęło kilka lat od Rajd samochodowy de zamsz nie zastrzegł sobie takiego napięcia. Na koniec drugiego etapu, w tę sobotę, 11 lutego, a do końca pozostały już tylko trzy odcinki specjalne, dwóch pierwszych sklasyfikowanych kierowców dzieli tylko 8”6!
Mechanika odegrała swoją rolę w bitwie pomiędzy Ott Tanak (M-Sport Forda) i Craiga Breena (Hyundai). Po porannej pętli, która nie pozwoliła żadnemu z dwóch zawodników zrobić różnicę, nieokreślony problem mechaniczny Hyundaia nieco spowolnił Craiga Breena.
Irlandczykowi, który od piątkowego poranka prowadzi, nie pomogła rozwarstwiona lewa przednia opona. Ponieważ jednak dowcipnisie z Pirelli wywołali ten sam alarm w przypadku Otta Tänaka, możemy rozsądnie sądzić, że te dwie szkody nie miały dużego znaczenia.
Stało się to więc na SS14, zaraz po tym, jak w ostatnim splicie udało nam się zwiększyć limit do +9.5 w stosunku do Breena. 😤
Udało nam się jednak przetrwać i prowadzić rajd już o 2.3 sekundy. 💪#Rajd Szwecji #WRC #goOtt #TanakFanArmia #rajdy #OttTanak #MartinJarveoja #MSPORTOWCY pic.twitter.com/Kd0MMz2mks
— Ott Tänak (@OttTanak) 11 lutego 2023 r.
W ostatnim odcinku specjalnym Estończyk, mimo że opona typu slick zastąpiła rozwarstwioną oponę z kolcami, zyskał niewielką przewagę nad irlandzkim ścigającym, który nie przyznał się do porażki. „Przez całe popołudnie nosiliśmy ze sobą problem. Nie pozwolę, żeby mnie to przygnębiło. Między Ottem a mną jest mniej niż 10 sekund! »
Ciekawie zapowiada się także mecz o ostatni stopień podium. Wyposażony w opony kolcowane w lepszym stanie, Thierry Neuville (Hyundai) w ostatniej chwili przelał Kalle Rovanperä (Toyota) w ostatnim ES dnia. Różnica pozostaje niewielka (+2”8).
„Jutro będzie ciężka walka z Kalle, on nie zamierza się poddać. – powiedział Neuville. Jesteśmy zadowoleni z naszego dnia, ponieważ zaatakowaliśmy, co pozwoliło nam wygrać kilka etapów. »
Kalle Rovanperä przyznaje się do błędu. „Zepsuliśmy popołudnie naszą taktyką dotyczącą opon. Pod tym względem byli od nas lepsi, brakowało mi przyczepności i nie mogłem trafić lepiej. » Za nim jest Elfyn Evans (Toyota). Walijczyk jeździ anonimowo i od początku nie bierze udziału w żadnych bitwach.
Regularnie zostawiany w tyle Pierre-Louis Loubet (M-Sport Ford) kontynuuje naukę jazdy na śniegu i lodzie. Francuz, prowadzony przez Belga Nicolasa Gilsoula, plasuje się na zadowalającej 6. pozycji. „ To był skomplikowany dzień, cieszę się, że mi się udało. Teraz muszę uważać, bo nie chcę popełnić żadnego błędu. »
W sobotni poranek Esapekka Lappi (Hyundai) u stóp podium wypadł z czołowej dziesiątki w wyniku rozwarstwienia opony, w wyniku którego w ostatnim zakręcie SS10 wjechał w zaspę śnieżną. Utknięty w śniegu na ponad 13 minut Fin będzie próbował w niedzielne południe zdobyć kilka punktów na etapie Power.
W WRC2 jest status quo. Oliver Solberg (Skoda) radzi sobie samotnie dzięki kłopotom swoich przeciwników w piątek. Zwycięstwo w kategorii zostanie osiągnięte, jeśli mechanicy się z niego nie poddadzą. W Juniorze WRC i WRC3 debiutanci Laurent Pellier i Marine Pelamourgues objęli prowadzenie w klasie za kierownicą swojego Forda Fiesty Rally3. Francuzi mają 18 cali przewagi nad Williamem Creightonem.
Ostatni etap Rajdu Szwecji rozpocznie się w niedzielę o 7:XNUMX czasu francuskiego i będzie można go śledzić na żywo w serwisie AUTOhebdo.fr.
CZYTAJ TAKŻE > Rajd Szwecji – Oliver Solberg ochładza WRC2
Ranking Rajdu Szwecji 2023 na koniec 2. etapu:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)