Ott Tänak ledwo prowadzi w Rajdzie Szwecji, a Craig Breen depcze mu po piętach

W sobotę dwie rozwarstwione opony przerwały bitwę pomiędzy Tänakiem i Breenem na szczycie Rajdu Szwecji. Kierowca Forda wyprzedza Hyundaia o 8 sekund.

opublikowany 11/02/2023 à 18:46

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Ott Tänak ledwo prowadzi w Rajdzie Szwecji, a Craig Breen depcze mu po piętach

Czy Ford Puma zwycięży w niedzielę? © DPPI / Nikos Natikis

Minęło kilka lat od Rajd samochodowy de zamsz nie zastrzegł sobie takiego napięcia. Na koniec drugiego etapu, w tę sobotę, 11 lutego, a do końca pozostały już tylko trzy odcinki specjalne, dwóch pierwszych sklasyfikowanych kierowców dzieli tylko 8”6!

Mechanika odegrała swoją rolę w bitwie pomiędzy Ott Tanak (M-Sport Forda) i Craiga Breena (Hyundai). Po porannej pętli, która nie pozwoliła żadnemu z dwóch zawodników zrobić różnicę, nieokreślony problem mechaniczny Hyundaia nieco spowolnił Craiga Breena.

Irlandczykowi, który od piątkowego poranka prowadzi, nie pomogła rozwarstwiona lewa przednia opona. Ponieważ jednak dowcipnisie z Pirelli wywołali ten sam alarm w przypadku Otta Tänaka, możemy rozsądnie sądzić, że te dwie szkody nie miały dużego znaczenia.

W ostatnim odcinku specjalnym Estończyk, mimo że opona typu slick zastąpiła rozwarstwioną oponę z kolcami, zyskał niewielką przewagę nad irlandzkim ścigającym, który nie przyznał się do porażki. „Przez całe popołudnie nosiliśmy ze sobą problem. Nie pozwolę, żeby mnie to przygnębiło. Między Ottem a mną jest mniej niż 10 sekund! »

Ciekawie zapowiada się także mecz o ostatni stopień podium. Wyposażony w opony kolcowane w lepszym stanie, Thierry Neuville (Hyundai) w ostatniej chwili przelał Kalle Rovanperä (Toyota) w ostatnim ES dnia. Różnica pozostaje niewielka (+2”8).

„Jutro będzie ciężka walka z Kalle, on nie zamierza się poddać. – powiedział Neuville. Jesteśmy zadowoleni z naszego dnia, ponieważ zaatakowaliśmy, co pozwoliło nam wygrać kilka etapów. »

Kalle Rovanperä przyznaje się do błędu. „Zepsuliśmy popołudnie naszą taktyką dotyczącą opon. Pod tym względem byli od nas lepsi, brakowało mi przyczepności i nie mogłem trafić lepiej. » Za nim jest Elfyn Evans (Toyota). Walijczyk jeździ anonimowo i od początku nie bierze udziału w żadnych bitwach.

Regularnie zostawiany w tyle Pierre-Louis Loubet (M-Sport Ford) kontynuuje naukę jazdy na śniegu i lodzie. Francuz, prowadzony przez Belga Nicolasa Gilsoula, plasuje się na zadowalającej 6. pozycji. „ To był skomplikowany dzień, cieszę się, że mi się udało. Teraz muszę uważać, bo nie chcę popełnić żadnego błędu. »

W sobotni poranek Esapekka Lappi (Hyundai) u stóp podium wypadł z czołowej dziesiątki w wyniku rozwarstwienia opony, w wyniku którego w ostatnim zakręcie SS10 wjechał w zaspę śnieżną. Utknięty w śniegu na ponad 13 minut Fin będzie próbował w niedzielne południe zdobyć kilka punktów na etapie Power.

W WRC2 jest status quo. Oliver Solberg (Skoda) radzi sobie samotnie dzięki kłopotom swoich przeciwników w piątek. Zwycięstwo w kategorii zostanie osiągnięte, jeśli mechanicy się z niego nie poddadzą. W Juniorze WRC i WRC3 debiutanci Laurent Pellier i Marine Pelamourgues objęli prowadzenie w klasie za kierownicą swojego Forda Fiesty Rally3. Francuzi mają 18 cali przewagi nad Williamem Creightonem.

Ostatni etap Rajdu Szwecji rozpocznie się w niedzielę o 7:XNUMX czasu francuskiego i będzie można go śledzić na żywo w serwisie AUTOhebdo.fr.

CZYTAJ TAKŻE > Rajd Szwecji – Oliver Solberg ochładza WRC2

Ranking Rajdu Szwecji 2023 na koniec 2. etapu:

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz