Rajd Safari: Wszystko dla bezpieczeństwa

Przed każdym rajdem zawodnicy muszą przejść tradycyjne kontrole. Są one różnego rodzaju, techniczne, administracyjne, ale ich głównym tematem jest przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.

opublikowany 27/03/2024 à 16:18

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Rajd Safari: Wszystko dla bezpieczeństwa

Kontrole techniczne odbyły się w parku serwisowym Naivasha (Fot.: Loïc Rocci)

Przez długi czas kontrole techniczne były jednym z najważniejszych punktów zawodów związanych z mistrzostwami świata. Przez większość czasu odbywały się w przestrzeni, wokół której publiczność mogła zobaczyć cały proces. Zaczęło się od amatorów, potem odwrotna kolejność liczb doprowadziła do tego, że oficjalne drużyny przybyły jako ostatnie. Samochody wjeżdżały na teren i magiczny był fakt, że były tam także załogi. To czasami powodowało deliryczną atmosferę, jak wtedy Carlos Sainz, a następnie na szczycie wszedł do pałacu sportowego w Lloret de Mar... Gęsia skórka gwarantowana... Dla widzów, ale także mediów była to doskonała okazja, aby zbliżyć się do gwiazd tej dyscypliny... aż do dnia, w którym zostali zwolnieni z tego powołania. Audyty nagle straciły na atrakcyjności, gdyż także odeszły od fanów.

Dziś odbywają się one na wybiegu zespołu dla samochodów służbowych. Samochody nie jadą już do marszałków, dzieje się odwrotnie. Te ostatnie, często będące lokalami, przeprowadzają te same kontrole co poprzednio, ale teraz są bardziej szczegółowe elementy, ponieważ części są zapieczętowane i muszą zostać wykorzystane podczas kilku wydarzeń. Wszystko jest wymienione, aby w szczególności sprawdzić, czy producent eksploatuje tylko dwa silniki w sezonie.

Dla zawodników WRC2 i pozostałych załóg rytuał pozostaje taki sam jak poprzednio. Mechanicy jeżdżą samochodem z niezbędnymi dokumentami, a urzędnicy mają całą listę punktów na które należy zwrócić uwagę: wycieraczki, światła stopu, kierunkowskazy, reflektory, klakson... W środku jest jeszcze bardziej rygorystycznie, bo fotele muszą być po prostu zgodne z przepisami jak gaśnica. Opaska jest również skrupulatnie sprawdzana, aby upewnić się, że nie ma pęknięć.

Kontrole bezpieczeństwa wewnątrz samochodów są bardzo dokładne (Zdjęcie: Loïc Rocci)

« W niektórych krajach, powiedział komisarz podczas kenijskich kontroli, czasami mieliśmy zabawne niespodzianki. Tutaj pilot przebił jedną z rur… Nie mogliśmy pozwolić mu na start. » Nie jest wykluczone, że zawodnik będzie zmuszony do zmiany wierzchowca, aby móc wziąć udział w zawodach. Oprócz samochodu kierowcy i pasażerowie muszą również przestrzegać obowiązujących środków bezpieczeństwa dotyczących kombinezonów, kasków lub bielizny trudnopalnej.

Aby uszczelnić części lub sprawdzić plomby, sędziowie mogą zajrzeć pod samochody (Zdjęcie: Loïc Rocci)

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz