Citroën będzie skandalicznie zdominowany Rajd samochodowy z Niemiec, podczas gdy Ford będzie musiał przeżyć szczególnie trudną próbę. Marka Chevron odniosła 78. zwycięstwo w WRC, nowy rekord w dyscyplinie i zapewnia swoje ósme zwycięstwo z rzędu.
Kierowcy francuskiego producenta już na pierwszym etapie objęli znaczną przewagę, decydując się na właściwy dobór opon na mokrej nawierzchni. Menedżerowie Citroëna zdecydowali się następnie zamrozić stanowiska oprócz Sébastiena Loeb, prowadzący wówczas Rajd Niemiec, doznał przebicia opony w słynnym odcinku specjalnym Panzerplatte i pozostawił kontrolę nad wydarzeniem swojemu koledze z drużyny. „Seria zwycięstw musiała się kiedyś zakończyć i dzisiaj jest ten dzień”– komentuje Alzatczyk, który może pocieszyć się zwycięstwem na Power Stage.
Dani Sordo oferuje pierwsze podium w ramach powrotu Mini, które po raz pierwszy uczestniczyło w rajdzie na asfalcie. „Jestem naprawdę szczęśliwy, postaramy się kontynuować te występy. To bardzo dobry początek, a zespół jest wspaniały”– cieszy się Hiszpan.
Mikko Hirvonen oferuje czwarte miejsce zespołowi Forda, który miał za sobą trudny rajd po licznych problemach z dwoma Fiestami RS WRC. Jari-Matti Latvala będzie miał wiele problemów między przebiciami a problemami mechanicznymi. Ford pozostawia duże punkty swojemu rywalowi i widzi, że jego szanse na tytuł jeszcze bardziej maleją.
Petter Solberg (Citroën) zakończył wyścig na skromnym, piątym miejscu, nie udało mu się jednak odnaleźć odpowiedniego rytmu na niemieckich odcinkach specjalnych. Norweg znajdował się pod presją Krisa Meeke (Mini), który wycofał się z wyścigu w przedostatnim odcinku rajdu po awarii alternatora. Brytyjczyk ustępuje szóstemu miejscu Kimi Räikkönenowi (Citroën), który w Niemczech osiągnął dobry wynik.
Podczas swojego pierwszego udziału w WRC Pierre Campana doświadczył wielu problemów, szczególnie z hamulcami swojego Mini JCW WRC z zespołu Drive Pro. Kierowca Bastiais nadal osiągał dobre czasy, ale zajął dopiero 18. miejsce, za Kenem Blockiem (Ford).
Analizę naszego specjalnego korespondenta na temat Rajdu Niemiec znajdziesz w kolejnym numerze AUTOhebdo, w sprzedaży od środy.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)