Sébastien Ogier, lider kontroli w Monte-Carlo

Pod koniec drugiego dnia wyścigów Sébastien Ogier (Toyota) zbudował już znaczną przewagę nad przeciwnikami. Od tego momentu Francuz może poprowadzić imprezę tak, aby w Rajdzie Monte Carlo odnieść dziewiąty sukces.

opublikowany 20/01/2023 à 17:40

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Sébastien Ogier, lider kontroli w Monte-Carlo

Sébastien Ogier może zobaczyć swoje prowadzenie w Rajdzie Monte Carlo © Nikos Katikis / DPPI

Do wyścigów pozostały jeszcze dwa dni, a mimo to trudno tego nie widzieć Sebastian Ogier bardzo dobrze przygotowany do zwycięstwa w Rajd samochodowy Monte Carlo 2023 (19-22 stycznia).

Ośmiokrotny rajdowy mistrz świata nie tylko wygrał 4 z 6 odcinków specjalnych tego dnia, ale jest także kierowcą Toyota znokautował konkurencję, obrzydzając swoich przeciwników we wszystkich specjalnościach.

Faworyt imprezy, zwyciężający już 8 razy (w tym 7 razy). WRC, 1 w IRC), wydaje się nietykalny, zarówno ze względu na swoje mistrzostwo, jak i prędkość na drogach alpines.

Wieczorem drugiego dnia na „Monte-Carl” Ogier ma znaczną przewagę 36 sekund nad swoim najbliższym prześladowcą, Kalle Rovanperä (Toyota), aktualnym mistrzem świata.

Ogier z pełną kontrolą w Monte-Carlo

Dziś rano Francuz położył podwaliny pod niesamowity dzień. Trzy etapy, trzy zwycięstwa. Idealny stosunek, który został dodany do dwóch rys nabytych dzień wcześniej w Turynie.

Po południu, mając dobrą przewagę i system hybrydowy, który znów działał, Gapençais był w stanie opanować wysiłek i wycofać się z dwóch etapów z trzech, w których brał udział. Główne zagrożenie może pochodzić tylko od niego samego... lub od jego opon, które ucierpiały na całkowicie suchym asfalcie Monte-Carlo.

« Jestem bardzo usatysfakcjonowany, zwierzył się Ogier. Oczywiście ryzyko przebicia było większe, więc potraktowałem to trochę spokojnie. Po prostu cieszę się, że wieczorem wrócę samochodem do domu. »

Z tyłu bunt jest wciąż nieśmiały. Najtrudniejszym przeciwnikiem byłby Elfyn Evans (Toyota), autor rysy na SS6, ale przebita poranek spadła już w klasyfikacji generalnej na ponad minutę.

Walijczyk ciężko walczył o powrót na podium, ale pod koniec dnia słaby dobór opon spowolnił go.

Obecnie dwóch kierowców nadal może pochwalić się pokonaniem Ogiera na koniec tego dnia: Kalle Rovanperä i Thierry Neuville (Hyundai). Fin odnalazł swój rytm i ustanowił najlepszy czas podczas OS8, podczas gdy Belg pozostawał w kontakcie i mocno ugruntował swoją pozycję na podium.

Tänak puszcza

Ott Tanak (M-Sport), który brał udział w bójce z dwoma wcześniej wymienionymi pilotami, po południu stracił równowagę. Wciąż w trybie odkrywania swojego Forda Pumy Estończyk spada na 17 sekund do miejsca w pierwszej trójce… i znajduje się pod bezpośrednim zagrożeniem ze strony Evansa.

Z tyłu między 5. a 6. miejscem utworzyła się przepaść. Dani Sordo (Hyundai) nadal zajmuje szóstą pozycję, ale bezpośrednio zagraża mu coraz bardziej pewny siebie Takamoto Katsuta (Toyota).

Hiszpan, który od rana stracił tempo, był całkowicie niezrozumiały. „Nastroje nie są złe, ale czasy nie są dobre, Sordo wypalił. Cały czas marnujemy tyle samo czasu. Samochód był tutaj zbyt miękki i ocieraliśmy się o dno na całej drodze. Nie mam wystarczającej precyzji, której naprawdę potrzebuję, więc spróbuję jutro zrobić coś innego. »

Upiorny Lappi, odważny Loubet

Doświadczony kierowca Hyundaia może jednak pochwalić się tym, że regularnie nie jest ostatni: Esapekka Lappi jest przejrzysty i często pozostaje w tyle w tym Monte-Carlo. Fin traci do lidera już prawie 2 minuty i nie odczuwa żadnych szczególnych problemów.

Wreszcie Pierre-Louis Loubet spędził bardzo sportowe popołudnie: pozbawiony wspomagania kierownicy od SS5, Francuz nalegał, aby zakończyć dzień bez poddawania się.

To już koniec, ale kierowca M-Sport stracił około dziesięciu minut i kilka litrów potu. „Jeśli chcesz poćwiczyć wykonywanie czegoś bardzo trudnego, powinieneś prowadzić samochód bez wspomagania kierownicy. To jest bardzo dobre ! »– powiedział ironicznie po przybyciu na miejsce.

Korsykanin wyjedzie jutro ze sprawnym Fordem Pumą i zdecydowanym zamiarem popisania się, nawet jeśli pierwsza dziesiątka jest już poza zasięgiem.

Klasyfikacja generalna po SS8: 

WRC2: Gryazin solidny, trzech Francuzów w pierwszej piątce

W niższej klasie liderem Rajdu Monte Carlo pozostaje Nikołaj Gryazin. Rosjanin nie spoczął jednak na laurach i kontynuował ataki swoją nową Skodą Fabią RS Evo i ma obecnie 29 sekund przewagi nad Yohanem Rosselem.

Trzeci Citroën jest trzeci, ten należący do Stéphane’a Lefebvre’a. Adriana Fourmaux jest 5., ale już daleko w tyle, 1 min25 od lidera. Człowiekiem tego dnia jest Oliver Solberg, który osiągnął minimum na 5 z 6 odcinków specjalnych programu. Szwed, któremu nie przysługują punkty w mistrzostwach WRC2, awansował w tej kategorii na 7. miejsce.

Klasyfikacja generalna WRC2 po SS8:

CZYTAJ TAKŻE > Trasa, rozkłady jazdy… Przewodnik po Rajdzie Monte Carlo 2023

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz