Stéphane Lefebvre: Sterowany centralny mechanizm różnicowy to duże osiągnięcie

Stéphane Lefebvre, drugi kierowca wybrany przez Citroëna do rywalizacji w C3 w Rajdzie Monte Carlo, wyjaśnia zalety sterowanego centralnego mechanizmu różnicowego, który powraca do WRC.

opublikowany 15/01/2017 à 12:21

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Stéphane Lefebvre: Sterowany centralny mechanizm różnicowy to duże osiągnięcie

Potwierdzone w Citroën Racing wraz z Krisem Meeke i Craiga Breena na sezon 2017 WRCStéphane Lefebvre zadebiutuje w C3 WRC w wyścigu z Meeke w przyszłym tygodniu o godz. Rajd samochodowy Monte Carlo.

Przyzwyczajony do jazdy DS3 WRC, mistrz świata juniorów i Europy z 2014 roku przyznaje, że nowa broń marki w jodełkę wymagała czasu adaptacji, szczególnie na poziomie sterowanego centralnego mechanizmu różnicowego, dzięki do nowych przepisów technicznych na rok 2017.

« Nadal uważamy, że jest to duży postęp– wyjaśnia Lefebvre. Możemy znaleźć rozwiązania z inżynierami, aby dostosować samochód do naszego stylu jazdy, ale kiedy przyzwyczaimy się do jazdy ze stałym napędem 4x4, takim jak DS3 WRC, nie jest łatwo zmienić jego automatyzm.

Jednak z każdym kilometrem było coraz lepiej. Dzięki centralnemu mechanizmowi różnicowemu mamy więcej przedniej osi, musimy przyjąć płynniejszy styl jazdy, mniej szarpać samochodem, bo przy wejściu daje więcej luzu, a dzięki temu możemy szybciej wznowić przepustnicę. »

Ponieważ WRC 2017 są znacznie mocniejsze i trudniejsze w prowadzeniu niż ich poprzedniczki, powrót sterowanego centralnego mechanizmu różnicowego powinien również ułatwić zadanie kierowcom w terenie, w którym różnice w przyczepności są ogromne.

„Ta nowa funkcja pozwala nam precyzyjnie dostosować zachowanie w zależności od warunków drogowych, – mówi dyrektor techniczny Citroën Racing Laurent Fregosi. Celem jest zaoferowanie kierowcom „łatwego” samochodu, który wybacza błędy w przypadku nagłej zmiany przyczepności. »

0 Zobacz komentarze)