Tänak zakończył poranek na prowadzeniu, zdobywając hat-tricka Hyundaia

Zespół Hyundai Motorsport idealnie pokonywał pierwszą pętlę sobotniego Rajdu Estonii, podczas gdy Toyoty doznały dwóch przebić opon. Fordy zostają w tyle. 

opublikowany 05/09/2020 à 11:19

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Tänak zakończył poranek na prowadzeniu, zdobywając hat-tricka Hyundaia

Dla drużyny Hyundai Sporty motorowe, wstawanie o świcie było tego warte. Na Rajd samochodowy Estonii skrócono o dwa etapy, w sobotę rano niezbędna była rozgrzewka. Podopieczni Andrei Adamo poradzili sobie doskonale, monopolizując wirtualne podium.

Odchodzący mistrz świata Ott Tanak, związany z Martinem Järveoją, wydawał się być o wiele lepszy na pięciu etapach porannych. Dwa zwycięstwa etapowe i dobre prowadzenie pozwoliły faworytom publiczności wrócić na park serwisowy na czele.

Pomimo kapryśnej pogody, Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul nie grają bezpośrednich prześladowców. Ta rola przypada Craiga Breena i Paul Nagle, bardziej regularni pomimo ich tylnej pozycji w kolejności początkowej.

Nakaz Hyundaia, aby maszerować spokojnie, jest jednak tylko pozorem. Toyota a perdu Kalle Rovanperä alors que le débutant de 19 ans avait claqué le scratch en ES2, prenant par la même occasion la tete d’une manche WRC po raz pierwszy w swojej karierze.

Niestety przebicie prawej tylnej opony kosztowałoby go pół minuty. Ten sam wypadek miał Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota) kilka etapów później, ale walijskiemu kierowcy udało się ograniczyć szkody. Sam Sebastian Ogier i Julien Ingrassia obeszło się bez problemów mechanicznych dla japońskiego producenta.

Trzecim producentem na rynku jest Ford M-Sport, wypija kubek. Wolniejsza na długich odcinkach przy pełnym obciążeniu, Fiesta nie dokonała cudu. Esapekka Lappi i Janne Ferm wystawili języki, zanim zatracili się w nieudanych poprawkach.

Pierre-Louis Loubet i Vincent Landais, debiutując na pokładzie Hyundaia i20 WRC, zajęli w sumie 10. miejsce. Korsykański kierowca popełnił błąd na SS6, ale nie uszkodził samochodu.

W WRC 2, Adriana Fourmaux i Renaud Jamoul (Ford) wykorzystali przebitą oponę Madsa Ostberga-Torsteina Eriksena (Citroën), aby objąć dowodzenie, po czym cofnęli się za Norwegami, ale także Gryazin-Aleksandrov (Hyundai) i Tidemand-Barth (Skoda).

Ranking ES6:

Generalna klasyfikacja :

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz