Ott Tanak (Toyota) dominował Rajd samochodowy Argentyny, aby podpisać swoje trzecie zwycięstwo WRC po Sardynii i Niemczech w 2017 r. Estończyk zrobił różnicę, dominując na pierwszych dwóch odcinkach i kończąc wyścig z dziesięcioma zadrapaniami podpisanymi na 14 odcinkach specjalnych. Kierowca Yarisa WRC poprawił swój wynik, zdobywając dwa dodatkowe punkty na Power Stage.
Le podium est complété par les Hyundai de Thierry Neuville i Dani Sordo, nawet jeśli i20 WRC ukończyli wyścig w dużej odległości od zwycięzcy, ponieważ Belg dojechał do niego prawie 41 sekund za zwycięzcą. Wicemistrz świata ustanowił najlepszy czas na Power Stage, zajmując czołowe miejsce Sebastian Ogier (M-Sport) et Andreas Mikkelsen (Hyundai), tandis que Kris Meeke (Citroën) a pris le dernier point bonus.
Kolejność na mecie Live TV Power Stage: – 1. Neuville (5 punktów)
2. Ogier (4 punktów)
3. Mikkelsena (3 punkty)
4. Tänak (2 punkty)
5. Meeke (1 punkt) #WRC— WRC (@OfficialWRC) 29 kwietnia 2018
Na ostatnim etapie Sébastien Ogier (M-Sport) był pod presją Andreasa Mikkelsena, ale pięciokrotny mistrz świata utrzymał czwartą pozycję i miał cztery sekundy przewagi nad Norwegiem. Jego koledzy z drużyny ucierpieli, gdy Elfyn Evans zajął szóste miejsce, ponad minutę za czołową piątką, podczas gdy Teemu Suninen zajął dziewiąte miejsce za Krisem Meeke i Esapekką Lappi (Toyota), którzy stracili dwie pozycje, wciąż cierpiąc z powodu przebicia opony na SS5 po pierwszym podaniu El Condor (używany na etapie mocy).
Klasyfikacja WRC po SS18: – 1. Tänak 3h 43m 28.9s
2. Neuville +33.7 sek
3. Sordo +1 m 15.7 sek
4. Ogier +1m 58.6sek
5. Mikkelsena +2 m 02.6 sek
6. Evans +3m 06.3sek
7. Meeke +3 m 25.7 sek #WRC— WRC (@OfficialWRC) 29 kwietnia 2018
Pontus Tidemand (Skoda) zamyka czołową dziesiątkę, odnosząc zwycięstwo w WRC 10. Szwed dogonił swojego kolegę z drużyny Kalle Rovanperä, zanim Fin wypadł z trasy na SS2, kończąc wyścig w samochodach zaparkowanych na poboczu drogi. .
Sébastien Ogier utrzymuje prowadzenie w mistrzostwach, ale ma tylko dziesięć punktów przewagi nad Thierrym Neuvillem. Ott Tänak traci do lidera 28 punktów.
W Mistrzostwach Producentów Hyundai zwiększa swoją przewagę nad M-Sport, która straciła obecnie 15 jednostek. Toyota traci pięć punktów do zespołu Malcolma Wilsona.
WRC odzyska swoje prawa w weekend 18 maja wraz z Rajdem Portugalii.
Zapoznaj się z analizą Rajdu Argentyny przeprowadzoną przez naszego specjalnego korespondenta w AUTO nr 2163tygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od czwartku w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)