Tänak zaczyna mocno, Loeb pomija wybór opon

Ott Tänak prowadzi czołową grupę złożoną z Sébastiena Ogiera i Thierry'ego Neuville'a po dwóch nocnych etapach w czwartek w Monte-Carlo. Kris Meeke i Sébastien Loeb tracą minutę. 

opublikowany 24/01/2019 à 21:51

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Tänak zaczyna mocno, Loeb pomija wybór opon

Rozpoczyna sezon Rajdowych Mistrzostw Świata 2019 (WRC) po zakończeniu kampanii 2018: stopa na podłogę. Ott Tanak (Toyota) est le premier leader du Monte-Carlo après les deux premières spéciales disputées jeudi soir. 

Estończyk stracił dużo czasu podczas OS1, rywalizując na drodze o zmieniających się warunkach pomiędzy La Bréole i Quellenet. Wyposażony w opony z kolcami, był w stanie zachować dystans Sebastian Ogier (Citroën) o 10”6, po czym osiągnął więcej w SS2 (3. miejsce). 

Autor śmiałego zakładu, Thierry Neuville (Hyundai) a évolué sans pneus cloutés. Le vice-champion sortant a limité les dégâts dans l’ES1 avant de refaire une partie de son retard dans l’ES2, plus roulante (14’’3 de retard sur Tänak au général). « To nie wystarczy, chcieliśmy wziąć więcej, rozpoznaje Belg. Wydawało się jednak, że to właściwy wybór. Nie jest zły. »

 

Ogier: cieszę się, że tam jestem. Wiedzieliśmy, że to będzie skomplikowane.” Na SS1 zachowałem ostrożność ze względu na być może zbyt duży lód. Decyzja Neuville'a była ryzykowna, ale na odcinkach specjalnych radził sobie dobrze. Nie dziwi mnie jednak prędkość Toyoty. »

Nowy człowiek Hyundaia Sébastien Loeb skrzywił się jeszcze bardziej. Alzatczyk, który wystartował na trasie z dziewiątego miejsca, był w stanie dotrzymać kroku najlepszym na OS1, zanim naprawdę zwolnił na OS2. Dziewięciokrotny mistrz świata punktowany w sumie na siódmym miejscu, 55”2 za Ottem Tänakiem. 

" To było trudne. Nie dokonaliśmy właściwego wyboru opon. Dałem z siebie wszystko, ale nie było to łatwe w takich warunkach. Droga stawała się brudna. W niektórych zakrętach leżało mnóstwo śniegu, zrzuconego przez kolarzy przede mną, a ja nie miałem takich informacji. Chciałbym mieć inne opony. To uczucie jednak istnieje »– wyjaśnia Francuz.

Kolejna znacząca ofiara tego wieczoru, Chris Meeke (Toyoty). Niemniej jednak brytyjski duch rozpoczął swoją przygodę z Yarisem WRC od świetnego wyniku, uzyskując drugi najszybszy czas na SS1. Niestety, przebicie opony w prawym przodzie kosztowało go minutę. „Tak długo czekałem na tę chwilę! Ostudziłem swój entuzjazm, gdy zobaczyłem Teemu Suninena (Bród) w rowie (w SS1), ale wszystko pozostaje możliwe pomimo opóźnienia. »

Oni też oskarżają znaczne opóźnienie, ale nie oni byli winni. Andreas Mikkelsen (Hyundai) i Pontus Tidemand (Ford) wykazali się dużą ostrożnością, nawet większą niż Finowie Esapekka Lappi (Citroën) i Jari-Matti Latvala (Toyota). 

En WRC 2, Francuzi dobrze się bawią. Yoanna Bonato (Citroën) prowadzi w rankingu z 12-calową przewagą nad swoim rodakiem Mikołaj Ciamin (Volkswagena). Rajdowy mistrz Francji juniorów Adriana Fourmaux (Ford) jest piąty, ze stratą ponad minuty. Kalle Rovanperä (Skoda) stracił kwadrans po wypadnięciu z drogi i urwanej listwie reflektora.

Ogólny ranking po SS2:

Podążać za nim Rajd samochodowy Monte-Carlo 2019 Piątek od 9:XNUMX z tekstem na żywo z AUTOhebdo.fr.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz