Tänak-Järveoja wygrywa pierwszy Rajd Estonii

Mistrzowie świata z 2019 roku wygrali swój pierwszy rajd w tym roku, wyprzedzając Craiga Breena i Sébastiena Ogiera. 

opublikowany 06/09/2020 à 13:19

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Tänak-Järveoja wygrywa pierwszy Rajd Estonii

Skorzystało na tym powietrze w kraju Ott Tanak i Martina Järveoję (Hyundai). Sur leurs terres, l’équipage champion du monde en titre a remporté le tout premier Rajd samochodowy Estonii zorganizowane na poziomie światowym w tę niedzielę, 6 września.

Les anciens représentants Toyota offrent à Hyundai Motorsport la seconde victoire en WRC w 2020 roku po sukcesie Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul w Monte-Carlo. Oto wrócili do mistrzostw!

Południowokoreański producent poradził sobie z drugim etapem perfekcyjnie dzięki obecności za kulisami Craiga Breena i Paul Nagle. Irlandczycy służyli jako zasłona przed zagrożeniem ucieleśnianym przez Sebastian Ogier i Julien Ingrassia (Toyota).

W niedzielny poranek sześciokrotny mistrz świata znalazł bardziej satysfakcjonujące ustawienia. Francuzi, początkowo zaniepokojeni Elfynem Evansem (Toyota, 4. miejsce), ostatecznie łaskotali czubkiem butów trzecią pozycję, bez wspinania się na nią.

Wielokrotny wicemistrzostwo Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul (Hyundai) są wielkimi przegranymi weekendu. Belgowie nie zdobyli ani punktu! Rozdarty prawy tył w sobotę położył kres ich nadziejom.

W niedzielę punkty z Power Stage stanowiły możliwą do osiągnięcia nagrodę pocieszenia, ale ich samochód miał problemy mechaniczne od początku finałowego odcinka specjalnego.

Kalle Rovanperä i Janne Halttunen (5. miejsce), którzy po raz pierwszy byli liderami w rajdzie WRC w sobotni poranek, spadli z powrotem w hierarchii z powodu nieprzestrzegania przepisów. W sobotę Finowie usunęli zaślepkę chłodnicy ze swojej Toyoty Yaris WRC w strefie kontroli startu toru SS10. Sędziowie zauważyli, że tablica powinna była zostać usunięta z odcinka drogi przed odcinkiem specjalnym oraz że doszło do naruszenia przepisów parku zamkniętego.

Po stronie M-Sport Ford, le déficit en vitesse pure de la Fiesta n’a pas été rattrapée par le talent des trois pilotes. Teemu Suninen et Jarmo Lehtinen ont débordé son compatriote Esapekka Lappi et Janne Ferm après que ces derniers sont partis en tête-à-queue mais occupent la seconde moitié du top 10.

Pierre-Louis Loubet, który zadebiutował w Hyundaiu i20 WRC, wycofał się z wyścigu w niedzielę rano, zajmując 9. miejsce wraz ze swoim pilotem Vincentem Landaisem. Korsykanin w wolnym zakręcie uderzył w kamień.

Bardziej spektakularna była seria przewrotów Takamoto Katsuty i Daniela Barritta (Toyota), a japoński kierowca demonstrował swoje postępy na szutrach (przed kraksą 5. miejsce).

Mads Ostberg i Torstein Eriksen (Citroën) po raz trzeci w 2020 roku zwyciężyli w kategorii WRC 2. Warto zwrócić uwagę na drugie miejsce zdobyte w ostatniej chwili przez Adriana Fourmaux i Renaud Jamoul dzięki nakłuciu Nikolaya Gryazina-Konstantina Aleksandrowa na Power Stage.

Jednak najszybszym kierowcą na pokładzie R5 był młody Oliver Solberg (Volkswagen, 18 lat). Syn mistrza świata z 2003 roku Pettera Solberga po raz pierwszy w swojej młodej karierze wygrywa klasę WRC 3.

Następna runda WRC zaplanowana jest na trudnych torach w Turcji, w dniach 18–20 września.

Znajdź w numerze AUTO 2277tygodniowo, dostępny cyfrowo w poniedziałek wieczorem i w środę w kioskach, analiza Rajdu Estonii przeprowadzona przez naszego specjalnego korespondenta.

Klasyfikacja końcowa Rajdu Estonii 2020:

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz