Tänak przyznaje, że musi się jeszcze wiele nauczyć z i20

Drugi w Meksyku Ott Tänak pokonał problem z zawieszeniem i zapewnił sobie drugie z rzędu podium z Hyundai Motorsport.

opublikowany 15/03/2020 à 11:22

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Tänak przyznaje, że musi się jeszcze wiele nauczyć z i20

Jego nieudany początek sezonu Rajd samochodowy Monte-Carlo, po imponującym i na szczęście niewielkim wypadku, tym razem wydaje się być daleko w tyle Ott Tanak.

Neopilot Hyundai Motorsport zwyciężył w ten weekend w Meksyku, po zakończeniu wydarzenia przerwanego w ostatnim dniu z powodu pandemii wirusa koronowego, zajmując drugie drugie miejsce po Szwecji, pokazując, że mistrz świata wraca do gry przeciwko swoim zwykłym rywalom Sebastian Ogier et Thierry Neuville.

Jako jedyny kierowca Hyundaia, który mógł grać z przodu po problemach mechanicznych Neuville'a i Daniego Sordo, Tänak prawie stracił wszystko w zderzeniu, którego konsekwencje zostały ostatecznie ograniczone.

„Mniej więcej straciliśmy tył, a zawieszenie zostało dość uszkodzone, rozpoznaje Estończyka. To była trudna sytuacja, ale na szczęście jechałem dalej i nadal dało się jechać.

To był trudny poranek. Próbowaliśmy naprawić i dokończyć pętlę. Straciliśmy dużo czasu, ale trochę mniej, niż się spodziewaliśmy. »

C’est finalement au terme d’un beau duel avec Teemu Suninen (M-Sport Ford) que le champion du monde assure la deuxième place. Tänak estime toutefois ne pas être encore à 100% des possibilités de sa Hyundai i20 Coupe WRC.

„Samochód jest zdecydowanie szybki, przeanalizuj stary sterownik Toyota Wyścigi Gazoo. Ma duży potencjał, ale jest jeszcze wiele rzeczy, których muszę się nauczyć, a niektóre są dość specyficzne.

Jestem pewien, że mamy dużo pracy do wykonania i wreszcie mamy pierwsze doświadczenia na lądzie. »

Doświadczenie, które Tänak, podobnie jak jego koledzy z WRC, będzie mógł przedstawić dopiero od maja w Portugalii, po przełożeniu Rajdu Argentyny z powodu wirusa koronawiru. Na Kanale Luzytańskim nadal panuje niepewność, podczas gdy kraje europejskie coraz częściej wprowadzają ograniczenia wśród ludności.

 

 

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Rajdu Meksyku, przygotowanym przez naszego specjalnego korespondenta, w numerze AUTO 2259tygodniowo, dostępny jutro wieczorem w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz
Paul Ricard – C2 PCCF 2024