Tommi Mäkinen broni krótszych kursów

Tommi Mäkinen, szef Toyota Gazoo Racing, uważa, że ​​WRC powinno skrócić wydarzenia w światowym kalendarzu, aby utrzymać koszty i zwiększyć widowisko.

opublikowany 28/12/2017 à 11:15

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Tommi Mäkinen broni krótszych kursów

Tommi Mäkinen, czterokrotny mistrz świata w latach 1996-1999 pracujący w Mitsubishi, był świadkiem pojawienia się w latach 90. zredukowanych torów skupionych wokół ośrodka nerwowego w rajdach biorących udział w mistrzostwach świata.

Le désormais patron du Toyota Gazoo Racing estime même que les organisateurs du WRC powinien kontynuować działania mające na celu zmniejszanie dystansów w WRC, przy czym sektory z czasem przebiegają obecnie na poziomie około 350 km.

„Liczba odcinków specjalnych może pozostać taka sama, ale nie chciałbym już widzieć odcinków specjalnych o długości 30–50 km, komentuje Finn Ilta Sanomat. [Nieposiadanie odcinków specjalnych większych niż 250 km] miałoby także znaczący wpływ na koszty. »

Były kierowca Subaru uważa, że ​​dwa etapy wystarczą, a także zaznacza, że ​​bardziej kompaktowy ES mógłby zapewnić większą intensywność rajdom. „Dzięki krótszym SS łatwiej byłoby organizować rajdy i nie byłoby już potrzeby używania kół zapasowych. Zarządzanie oponami byłoby mniej istotne, a wyścig przebiegałby bez zakłóceń od początku do końca. »

Po powrocie do Pucharu Świata w 2017 roku Toyota dobrze spisała się na drogach WRC, odnosząc dwa zwycięstwa z Jari-Matti Latvalą w Szwecji i Esapekką Lappi w Finlandii.

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz
Paul Ricard – C2 PCCF 2024