Top 5 samochodów Mikko Hirvonena w rajdach i rajdach

Finn będzie obchodził we wtorek swoje 38. urodziny i wspomina pięć modeli, które naznaczyły jego karierę w sportach motorowych.

opublikowany 31/07/2018 à 17:16

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Top 5 samochodów Mikko Hirvonena w rajdach i rajdach

5.Subaru Impreza WRC

Mikko Hirvonena przy rallye Finlandii 2004 © François Flamand / DPPI

Jeden z najpiękniejszych samochodów wyścigowych, ale niestety nie najbardziej zwycięski, daleko mu do tego. W 2004 roku Mikko Hirvonen został oficjalnym kierowcą Subaru wraz z ustępującym mistrzem Petterem Solbergiem, zastępując zmarłego Richarda Burnsa, który kilka miesięcy wcześniej zachorował na raka.

Jednak mając zaledwie 23 lata Fin ucierpiał i zanotował dopiero czwarte miejsce, co było jego najlepszym wynikiem w rajdach (Australia). Jego wypadków będzie też więcej niż występów...

 

 

4. Citroën DS3 WRC

Mikko Hirvonen na Rajdzie Finlandii 2012. © FREDERIC LE FLOC’H / DPPI

Znudzony przygodą z Fordem Mikko Hirvonen zmienił kierunek i dołączył do Citroën Racing w 2012 roku. Wybór obosieczny, ponieważ stał się zespołem swojego oprawcy, Sébastiena Loeb. Zdominowany przez Francuza, wykorzystał swoją konsekwentność (żadnego odpuszczenia) i zajął drugie miejsce, tracąc 57 punktów do Alzatczyka.

Odejście Sébastiena Loeba w 2013 roku powinno być dla Fina szansą, której nie można przegapić, ale tak się nie stało. Boleśnie zajął czwarte miejsce, daleko od kolejnego Sébastiena, Sebastian Ogier, co doprowadzi do jego eksmisji.

3. Rajd Mini John Cooper Works

Mikko Hirvonen na Dakarze 2016. © FREDERIC LE FLOC’H / DPPI

Po ogłoszeniu swojego wycofania się z WRC pod koniec 2014 roku w wieku 34 lat, Mikko Hirvonen staje przed nowym wyzwaniem: rajd. W połowie 2015 roku dołączył do zespołu X-Raid, który umieścił go za kierownicą bardzo niezawodnego Mini 4×4, idealnej broni do odkrywania wszystkich pułapek Dakaru w 2016 roku.

Aby zadebiutować na wysokim poziomie w tej kategorii, skorzystał z usług doświadczonego nawigatora Michela Périna i nie tylko stanął na podium, ale także zwyciężył etapowo. W następnym roku miałby większe trudności, zajmując skromne 13. miejsce.

2. Forda Fiesty S2000

Mikko Hirvonen w Monte-Carlo 2010. © WRI2

Pour un coup d’essai, ce fut un coup de maître. Participant volontiers à la promotion de la nouvelle déclinaison Super 2000 de la Ford Fiesta construite par M-Sport, le Finlandais prend part au rallye de Monte-Carlo, w czasie inauguracyjnej rundyMiędzykontynentalne wyzwanie rajdowe (IRC). Dobry wybór, bo pomimo typowych warunków tej imprezy (odcinki na śniegu, potem na mokrej nawierzchni), wygrał z prawie dwiema minutami przewagi nad swoim rodakiem Juho Hänninenem (Skoda).

1.Ford Focus WRC

Mikko Hirvonen na Rajdzie Argentyny 2006. © FRANCOIS FLAMAND / DPPI

Wierna maszyna do trzy z czterech nieoficjalnych tytułów wicemistrza świata (2008, 2009, 2011). Za kierownicą Mikko Hirvonen podpisał oficjalny kontrakt na kierowcę w 2006 roku, po roku fragmentarycznej pracy. Malcolm Wilson, szef M-Sportu, nie mylił się, pokładając zaufanie w „Latającym Finnie”. Dwa lata po służbie jako kolega z drużyny Marcusa Grönholma, w 2008 roku awansował na lidera.

Niestety, zawsze będzie mu brakowało odrobiny dodatkowej agresywności lub sukcesu, aby zdetronizować Sébastiena Loeba, o czym świadczy niewielka różnica w stosunku do sezonu 2009: jeden punkt ! Niemniej jednak Mikko Hirvonen będzie zbierał informacje na pokładzie 14 z 15 zwycięstw w WRC.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz