Malgré une avance de 62 points sur Hyundai, Toyota ne compte pas lever le pied, au contraire. Si sa Yaris est incontestablement la meilleure voiture du plateau avec 4 victoires en 6 rallyes, toutes signées Kalle Rovanperä, le constructeur nippon continue à la développer. Le but ? Contrer la vitesse de pointe des i20 sud-coréennes, les plus rapides dans le domaine depuis le début de saison.
Tak więc w przypadku Estonii rallye najszybszy jak dotąd w sezonie, Toyota zdecydowała się wprowadzić pewne zmiany w swoim Yarisie, szczególnie w zakresie silnika, oprócz tylnego skrzydła. „ Hyundai jest szybszy od naszego samochodu na prostej, mówi Tom Fowler, dyrektor techniczny japońskiej firmy, z WRC. Oznacza to, że mają lepszy silnik. Czy jest radykalnie inaczej, czy lepiej? No cóż, jeśli jest to różnica mierzalna, to nadal jest różnica i dlatego staje się tematem, nad którym musimy się uczyć i pracować. "
Jeśli nie chciał ujawniać więcej informacji na temat ulepszeń silnika, Tom Fowler powiedział nieco więcej na temat tylnego skrzydła planowanego dla Estonii, choć według niego niewiele.
« Tylne skrzydło jest połączone z balansem samochodukontynuuje. To mała korekta. Jak możesz sobie wyobrazić, zebraliśmy wiele danych dotyczących silnika i widzieliśmy, że jeśli chcesz samochodu na proste, potrzebujesz Hyundaia. Ale jeśli są zakręty, chcesz Toyoty. To nie tylko silnik (dotyczy Hyundaia), wiemy, że mają też Ott (Dziękuję Ci) z przewagą gospodarzy, tak jak Thierry (Neuville) w Belgii. W kolejnych rajdach będą bardzo silni. Myślę, że wszyscy wiemy, że w ciągu najbliższych trzech wydarzeń będzie kilka długich prostych i może kilka zakrętów mniej… » Czas pokaże, czy te zmiany pozwolą Yarisowi dorównać i20 na estońskim szutrze, gdzie najważniejsza będzie prędkość maksymalna.
CZYTAJ TAKŻE > Rovanperä w drodze po dublet w Estonii?
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)