Toyota najlepiej umiejscowiona w Rajdzie Szwecji?

Toyota Gazoo Racing będzie dążyć do podtrzymania zwycięstwa odniesionego w zeszłym roku w Rajdzie Szwecji za kierownicą Jari-Mattiego Latvali. Yaris WRC z pewnością będzie miał duże szanse na osiągnięcie jak najlepszego wyniku.

opublikowany 13/02/2018 à 08:01

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Toyota najlepiej umiejscowiona w Rajdzie Szwecji?

Alors que les performances des Toyota Yaris WRC wprawiał w zakłopotanie wielu specjalistów przed debiutem w 2017 roku, zespół Tommiego Mäkinena szybko ujawnił swój potencjał, wygrywając drugie spotkanie w sezonie z Jari-Matti Latvalą.

Toyota Gazoo Racing po raz kolejny będzie miała duże szanse na zwycięstwo w wyścigu Rajd samochodowy Szwecji w tym roku, gdyż zwycięski Fin wystartuje za liderem Mistrzostw Sebastian Ogier (M-Sport) lors de la première étape.

„Szwecja to jeden z moich ulubionych rajdów. To tutaj około dziesięć lat temu odniosłem swoje pierwsze zwycięstwo w WRC. Jednak wydaje mi się, że to nie tak dawno temu!, docenia Fina, który zajmuje trzecie miejsce w Mistrzostwach. Nasz samochód na pewno poprawił się od zeszłego roku. Bardzo staraliśmy się robić postępy na wolnych i technicznych odcinkach. Można więc powiedzieć, że w tym sezonie konkurencja stała się jeszcze silniejsza. To będzie prawdziwe wyzwanie rozegrane w prawdziwie zimowych warunkach, co oczywiście wpłynie na mój poziom gry.Myślę, że znów mogę powalczyć o zwycięstwo. »

Główni konkurenci mogą równie dobrze pochodzić z tego samego klanu. Ott Tanak, drugi w ostatniej edycji za kierownicą Forda Fiesty WRC, również będzie wart obejrzenia. Estończyk wystartuje tuż przed swoim fińskim kolegą z zespołu po zajęciu drugiego miejsca w Rajdzie Monte Carlo w styczniu ubiegłego roku.

„Wciąż się uczę w Yarisie WRC, ale zaczynam rozumieć, dlaczego Jari-Matti wygrał w Szwecji w zeszłym roku po jeździe po śniegu podczas testów, komentuje nowy nabytek japońskiego producenta. Zobaczymy, jak wszystko pójdzie na początku imprezy, ale oczywiście mam nadzieję, że powalczę o podium, a nawet o zwycięstwo. Jeśli na odcinkach specjalnych opady śniegu będą znaczne, a wydaje się, że tak właśnie jest, moja pozycja nie będzie idealna, ale pogoda może się zmienić. »

Jeśli chodzi o Esapekkę Lappiego, Fin będzie chciał zmienić kartę w Monte-Carlo, gdzie stracił trzy miejsca na Power Stage, będąc o krok od podium. Jego błąd przynajmniej zapewni mu lepszą pozycję na drodze.

„Zajęło mi kilka dni, zanim uporałem się z rozczarowaniem, ale ostatecznie wyszło z tego więcej pozytywów niż negatywów, zapewnia drugi Fin w drużynie. Do tej pory byliśmy bardzo konsekwentni i moim celem jest zrobić to samo w Szwecji. W ciągu dwóch dni przejechaliśmy około 400 km testów, co wystarczyło, aby zapewnić mi dobre samopoczucie. Nasz samochód powinien dobrze pasować do Szwecji, ale jest to zupełnie inny rajd niż Monte-Carlo. W Monte musisz być na tyle odważny, aby odpowiednio zwolnić. Szwecja prosi o inną formę zaangażowania. W zeszłym roku nie brałem udziału w tej imprezie i brakuje mi trochę doświadczenia, ale dobrze czuję się na śniegu. »

W każdym razie Toyota Gazoo Racing będzie zamierzała zdobyć przewagę nad M-Sport Ford WRT, z którym dzieli prowadzenie w Mistrzostwach Producentów, mając 15-punktową przewagę nad Citroën Total Abu Dhabi WRT.

„Szwecja jest oczywiście jednym z rajdów, w których jesteśmy konkurencyjni, potwierdza szef zespołu Tommi Mäkinen. Każdy kierowca odbył dwudniowe testy w Finlandii, gdzie drogi były pokryte śniegiem. Zawsze jednak pozostaje pytanie, jak ewoluowały inne. W każdym razie kierowcy są zadowoleni: w zeszłym roku zwyciężył Jari-Matti, Ott był najbliżej niego, a Esapekka dobrze czuje się na śniegu, choć brakuje mu trochę doświadczenia w porównaniu do innych. Jesteśmy pewni siebie i realistyczni: zawsze jest coś do poprawy. »

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz