Toyota ogranicza szkody w Meksyku

Ott Tänak, zwycięzca pojedynku o drugie miejsce z Elfynem Evansem, odrobił porażki Jari-Mattiego Latvali i Krisa Meeke w Meksyku.

opublikowany 11/03/2019 à 15:22

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Toyota ogranicza szkody w Meksyku

Le Rajd samochodowy du Mexique 2019 n’aura pas été de tout repos pour le Toyota Gazoo Racing. Des trois équipages présents à bord de Yaris WRC, sam Ott Tanak i Martin Järveoja uniknęli usterek mechanicznych. 

Estoński duet stanął na drugim stopniu podium, jednak w dużej odległości od zwycięzców Sebastian Ogier i Julien Ingrassia (Citroën). „To był bardzo wymagający weekend, zarówno dla samochodu, opon, jak i kierowców, rozpoznał Ott Tänak. Myślę, że dobrze poradziliśmy sobie z tą imprezą i jestem naprawdę szczęśliwy, że ukończyłem ją bez żadnych problemów i błędów z mojej strony. »

Jednak pięć punktów Power Stage umknęło mu z powodu przebicia opony w ostatnim odcinku specjalnym. „Nic nie mogłem na to poradzić. To dobry początek mistrzostw, trzy miejsca na podium w tylu rundach (3., 1. i 2.). Byłoby wspaniale móc to kontynuować. » Ott Tänak utrzymuje pozycję lidera klasyfikacji generalnej z czterema punktami. 

Mniej szczęścia miał jego kolega z drużyny Kris Meeke. Brytyjczyk walczył o prowadzenie w rajdzie już na początku drugiego etapu, kiedy został uderzony gumą. « Nie sądziłem, że złapałem gumę, bo na desce rozdzielczej nie wyświetliło mi się żadne ostrzeżenie., ale po trzech-czterech kilometrach zacząłem coś czuć. Do pokonania pozostało 20 mil, trzeba było wybrać pomiędzy zatrzymaniem się i zmianą opony, a kontynuowaniem. Z przebitą tylną oponą normalnie można kontynuować podróż, tak też zrobiliśmy, on pamięta. 

Zły wybór! „Po wymianie opony łącznikowej coś ustąpiło w zawieszeniu. Patrząc wstecz, podjęcie decyzji o niezaprzestaniu wcześniej było błędną decyzją. Później musieliśmy wykonać jeszcze więcej pracy, przez co straciliśmy jeszcze więcej czasu. » Następnie nowy rekrut japońskiego zespołu ostro skomentował potencjalnie nieuczciwą strategię swojego byłego pracodawcy, Citroëna. zanim publicznie przeprosisz za pośrednictwem wideo. 

 

Wreszcie Jari-Matti Latvala musiał zmagać się z elektryką swojego samochodu od pierwszego dnia, zanim w niedzielę znów zaczął się zmagać. „Podczas drugiego OS-u tego dnia uderzyliśmy obudową silnika w skałę. Był w połowie odłączony, nie mogłem jechać zbyt szybko na Power Stage, a do punktu kontrolnego dotarliśmy późno. To spowodowało, że straciliśmy siódme miejsce o cztery sekundy. Ale przynajmniej widzieliśmy finisz. »

Au classement des Équipes, le Toyota Gazoo Racing garde la tête avec 86 unités, soit huit points devant Citroën et neuf devant Hyundai

Zapoznaj się z analizą naszego specjalnego korespondenta w numerze 2207 AUTOtygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od tej środy w kioskach.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz