Toyota, niezawodność jako atut pozwalający wygrać w Meksyku

Toyota, pokonana w Szwecji przez M-Sport i Hyundai, ma nadzieję odbić się w ten weekend podczas Rajdu Meksyku (16–19 marca) i liczy na zwycięstwo swojego Yarisa GR Rally1.

opublikowany 14/03/2023 à 12:32

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

Toyota, niezawodność jako atut pozwalający wygrać w Meksyku

Toyota, kontuzjowana w Szwecji, ma nadzieję wrócić na mecz w Meksyku © Toyota Gazoo Racing

Se relever après la chute, tel sera le mantra de Toyota dla Rajd samochodowy z Meksyku. Japońska firma z siedzibą w Kolonii (Niemcy) będzie chciała odzyskać siły po trudnym Rajdzie w Szwecji, gdzie żaden Yaris nie stanął na podium. Mocny cios po sensacyjnym podwójnym finiszu Rajdu Monte Carlo.

Po asfalcie i śniegu na japońską drużynę czeka teraz ziemia i piasek Ameryki Łacińskiej. Trzecia powierzchnia w wielu wydarzeniach, która wymaga pewnej adaptacji. W meksykańskim upale i na dużej wysokości być może arbitrem debat będzie niezawodność.

„The niezawodność będzie kluczowa » zdaniem Latvali

„Będzie to pierwszy raz, kiedy jedziemy tym samochodem do Meksyku, a zatem po raz pierwszy w takich warunkach zastosujemy technologię hybrydową, podkreśla Jari-Matti Latvala, starszy dyrektor Toyota Gazoo Racing. Niezawodność będzie kluczowa, a nasz zespół ciężko pracował, aby przygotować się jak najlepiej. Pozycja na drodze jest zazwyczaj ważnym czynnikiem, ale myślę, że nasi kolarze powinni być dobrze przygotowani na starcie i mieć duże szanse na walkę. »

Po stronie kierowców entuzjazm związany z powrotem do Meksyku łączy się z pragnieniem zwycięstwa po porażce Szwecji. Najlepiej ustawiony kierowca Toyoty, Kalle Rovanperä, nie będzie miał dużego zadania otwierania drogi, co mogłoby stanowić niewielką przewagę nad Ott Tanak. Fin ma nadzieję odnieść swój pierwszy sukces w tym sezonie.

„Dużo pracowaliśmy nad poprawą samochodu i tempa na trudnych szutrowych warunkach i miło było zobaczyć już podczas naszych ostatnich testów w Hiszpanii, że zdecydowanie zmierzamy we właściwym kierunku, cieszy się panujący mistrz. Jestem całkiem szczęśliwy, że nie zaczynam jako pierwszy na trasie w Meksyku, gdzie tylko jedna pozycja może zrobić dużą różnicę. W porównaniu z zawodnikami rozpoczynającymi za nami może być nadal trudno, ale oczywiście damy z siebie wszystko. »

Ulubiony Ogier?

Na Toyotę również będzie można liczyć Sebastian Ogier, najnowszego zwycięzcy Rajdu Meksyku w 2020 r. (edycja skrócona ze względu na kryzys zdrowotny związany z Covid-19). Gapençais uwielbia ten rajd, ponieważ od swojego debiutu w tym roku wygrał sześć razy WRC na tym samym wydarzeniu w 2008 r.

„Kiedy dowiedziałem się, że Rajd Meksyku wraca, od razu umieściłem to w swoim kalendarzu jako wydarzenie, które warto byłoby powtórzyć, zwierza się Francuzowi, który logicznie rzecz biorąc, dzięki swoim doświadczeniom z Meksyku i piątkowej pozycji startowej, wystartuje jako faworyt. Tak naprawdę nie jeździłem na tego typu szutrze od zeszłego roku w Portugalii, więc ostatnie testy w Hiszpanii były dla mnie ważne, aby uzyskać jak najlepsze wrażenia. Ciekawie będzie zobaczyć, jak hybryda może pomóc zrekompensować zwykłą utratę mocy, której doświadcza się na dużych wysokościach. »

CZYTAJ TAKŻE > Vincent Landais: „W Meksyku jesteśmy tutaj, aby dać z siebie wszystko”

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz
Paul Ricard – C2 PCCF 2024