Toyota nie chce spieszyć się do Monte-Carlo

Ott Tänak, Jari-Matti Latvala i Kris Meeke nie wyznaczają konkretnych celów przed startem w jednym z najbardziej ryzykownych rajdów sezonu WRC.

opublikowany 21/01/2019 à 10:41

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Toyota nie chce spieszyć się do Monte-Carlo

Czy trzecia próba będzie właściwa? Od oficjalnego powrotu do Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC) w 2017 r.,e Toyota Gazoo Racing a buté deux fois sur la deuxième marche du podium du Rajd samochodowy Monte-Carlo (pierwszy raz z Jari-Matti Latvalą, drugi z Ott Tanak). W edycji 2019 (24–27 stycznia) Yaris WRC pragnie zwycięstwa.

Co może być lepszego niż posiadanie wiedzy czterokrotnego zwycięzcy na czele zespołu? Główny zespół Tommy Makinen zdobył cztery Monte-Carl w latach 1999–2002 i wie, jak zmotywować swoich żołnierzy. „Rozpoczęcie sezonu jest bardzo trudne, ale nasi ludzie mają duże doświadczenie. Jest to niewątpliwie najważniejszy element, gdyż Moje zwycięstwa przypadły na ostatnie lata mojej kariery », wyjaśnia 54-letni Fin.

 

 

Lider szkolenia, Ott Tänak, uważa „znacznie bardziej zrelaksowany” w porównaniu do ubiegłego roku. „12 miesięcy temu wszystko było dla mnie nowe, ale wkraczam w ten sezon z tym samym samochodem i tą samą załogą. Cała wiedza zgromadzona w 2018 roku sprawi, że będziemy lepsi. Jestem bardziej głodny niż kiedykolwiek, wiemy, że tutaj trzeba po prostu zachować rozsądek, to takie nieprzewidywalne”– przyznaje Estończyk.

Najbardziej doświadczony kierowca w stawce WRC (195 startów od 2002 roku), Jari Matti Latvala nie będzie dążyć do zwycięstwa za wszelką cenę. „Przez ostatnie dwa lata kończyłem Monte-Carlo na podium (2. i 3. miejsce). Idealnie byłoby kontynuować tę serię, ale kluczem będzie czysty weekend i zminimalizowanie błędów " analizuje ten, który rozpocznie swój 13. sezon w Pucharze Świata.

 

Wreszcie nowicjusz Chris Meeke będzie jeszcze bardziej ostrożny niż jego koledzy. „Nadal jestem w fazie uczenia się, więc w Monte Carlo nie będę stawiać sobie wysokich celów. Moim priorytetem będzie czerpanie przyjemności z jazdy, a Monte-Carl” to właśnie wydarzenie, które sprawiało mi przyjemność w przeszłości. »

Przewodnik WRC 2019 znajdziesz w numerze 2199 AUTOhebdo, wciąż dostępnym w kioskach i w wersji cyfrowej.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz