Ott Tanak i Martina Jarveoję (Toyota) auraient pu prétendre aux points de la Power Stage du Rajd samochodowy Niemiec 2019 bez nagłej awarii hamulców. Estoński duet, nadal zwycięzca 10. rundy Rajdowych Mistrzostw Świata 2019 (WRC), skorzystało z analizy przeprowadzonej przez Toyota Gazoo Racing w celu ustalenia przyczyn tych uszkodzeń.
Główny inżynier zespołu, Tom Fowler, wyjaśnia swoje ustalenia. „Te obawy wynikały z problemu z włamaniem. Klocki i tarcza nie pasowały idealnie, a w miarę postępów w kolejnych etapach skuteczność hamowania ulegała pogorszeniu.”
W rezultacie Yaris WRC był niestabilny podczas hamowania. „Możliwe, że to ojciecsosna był obecny przez jakiś czas i pojawił się tylko w Niemczech, gdzie siły hamowania i temperatury są wyższe » – kontynuuje inżynier.
Od następnego spotkania w Turcji (13-15 września) w zespole zostanie wprowadzony kolejny proces. Bardziej tradycyjna metoda. „Mamy maszynę, która automatycznie łączy klocki i tarcze, a dane mówią nam, że praca została wykonana normalnie. Zatem pierwsza zmiana jest najprostsza i polega na tym, że kierowca sam zacznie hamować.
Zwykle kierowcy robią to na trasie łączącej z etapem, aby po raz pierwszy wyczuć komplet klocków hamulcowych, ale teraz zrobimy to dla każdego kompletu klocków przed startem rajdu. To taki mały powrót do starego sposobu. » Nigdy nie służysz lepiej niż sam.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)