Pouczające spotkanie podczas Rajdu Safari

Poza najlepszym czasem uzyskanym przez Kalle Rovanperä w Rajdzie Safari po jego drugim przejeździe w odcinku próbnym, który miał miejsce na początku dnia, zespoły mogły jeszcze bardziej udoskonalić przygotowania do Rajdu 2.

opublikowany 22/06/2022 à 17:18

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Pouczające spotkanie podczas Rajdu Safari

Sébastien Ogier dobrze przetrawił 24-godzinny wyścig Le Mans i koncentruje się na Rajdzie Safari. © Zdjęcie Nikos Katikis / DPPI

En WRCwiększość aktorów twierdzi, że ta końcowa sesja testowa, która zwykle odbywa się tuż przed wyjazdem, nie jest szczególnie interesująca. „ Zawsze zwracam uwagę na czasy osiągane podczas tego ćwiczenia, expliquait Julien Moncet le patron de Hyundai qui découvre le Safari Rally. Nigdy nie wiemy, co robią inni i jak jeżdżą. Tutaj jednak te kilka godzin się przydało, bo przyniosło potwierdzenia, ale też narzuciło nowe pomysły lub zidentyfikowaliśmy rzeczy, które musimy jeszcze sprawdzić. »

Wprowadzenie super wydarzenia specjalnego w Nairobi w czwartkowe popołudnie powoduje, że podział 6. rundy różni się od tego, co zwykle ma miejsce w przypadku przeniesienia odcinka testowego na środę. To, co zmienia się również w przypadku tego spotkania, to brak konkretnego testu. Trzy zespoły próbowały znaleźć w Europie teren, który odtworzyłby trudności Kenii, ale żaden z nich nie był pewien na początku czekającego ich wyzwania. Dlatego też kilka fragmentów ze środowego poranka było bardzo pouczających.

« To naprawdę nie było łatwe, westchnął Sebastien Loeb po pierwszych od 20 lat kilometrach w Kenii. Są miejsca, gdzie przy prędkości 2 km/h byliśmy na zewnątrz. W fesh-fech nie można skręcać samochodem. Co najmniej trzykrotnie wypadłem z drogi. Na 5 km nie jest źle! » Uczucie dziewięciokrotnego mistrza podzielali wszyscy jego mali towarzysze. „ Pewne jest, że bycie pierwszym na drodze nie wyszło nam na dobre », uśmiechnął się Kalle Rovanperä, który będzie miał dobre warunki do ustalenia czasu referencyjnego w Rajdzie Safari.

Sébastien Ogier w 100% skupił się na Rajdzie Safari

« To było szczere wprowadzenie, uzupełniła Elfyn Evans. Jednak podczas testu powinno być dużo więcej piasku mącznego. Te kilka kilometrów pozwoliło nam również zakwestionować wysokość naszego samochodu. Mogliśmy spróbować podnieść go nieco bardziej. » Po raz pierwszy w obliczu takich warunków nowe Rally1 wydają się już bardzo podniesione, ale te hybrydowe gazele oczywiście nie są wystarczająco podniesione.

Fot. Nikos Katikis / DPPI

« Musimy spróbować wznieść się jeszcze wyżej, powiedział Loeb. Uderzyło wszędzie podczas 1er wieża i cała głowa mi się trzęsła. » „Nie pamiętałem, że straciliśmy tu tak dużo mocy, wyjaśnione Sebastian Ogier zwycięzca Rajdu Safari 2021. Stanowi to około 30%. To nie jest nic. Udało nam się wykorzystać poranek na pracę nad wysokością zawieszenia. Pewne jest, że Yaris będąc tak wysoko, staje się mniej precyzyjny… szczególnie, gdy wychodzi się z LMP2! ".

Ten fragment, tor Le Mans/kenijskie tory, wydawał się już dobrze przetrawiony w Haut-Alpin. „ Nie jest łatwo przekonać kierowców, że musimy ulepszyć samochód– zapewnił Moncet. Zawsze chcą jechać jak najniżej. Byłaby to najszybsza konfiguracja, ale prawdopodobnie nie taka poszedłby do końca. Lekcja płynąca z dzisiejszego poranka jest taka, że ​​niewątpliwie musimy dokonać przeglądu niektórych ustalonych kierunków. Przeprowadziliśmy symulacje, ale wystąpiły problemy, które napotkaliśmy dopiero dzisiaj. » La longue séance de travail qui a été effectuée chez Toyota pour trouver une solution afin de la poussière rentre le moins possible dans le moteur a confirmé que le Safari n’a pas fini de réserver des surprises aux concurrents.

Fot. Nikos Katikis / DPPI

CZYTAJ TAKŻE > Program Rajdu Safari 2022

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)