Avant même d’évoquer la qualité des concurrents réunis, la quantité est déjà remarquable avec 26 équipages sur les 52 prévues à Umeå dans le nord de la Suède. Sans surprise, les Skoda sont les plus nombreuses avec 18 exemplaires, dont 7 RS. Si Hyundai garde des fidèles avec 4 concurrents, Citroën n’aura qu’une auto. Ce sera également le cas pour M-Sport, ce qui confirme le manque d’attirance de la Fiesta. Paierait-elle sa perte de compétitivité face à l’opposition ? Il n’y a aussi qu’une seule Polo, mais celle-ci sera emmenée par un des favoris.
Ole Christian Veiby był doskonały w 2022 roku (2e), wypychając Andreasa Mikkelsena do granic możliwości. W tym roku 26-letni kierowca (który jeździ także z byłym nawigatorem Mikkelsena) jest dobrze przygotowany, ponieważ jako jeden z nielicznych w 3 roku wystartuje w 2023 wyścigach w zimowych warunkach. Łącznie odniósł 2 sukcesy i 2e miejsce, co czyni go poważnym kandydatem do zwycięstwa. Nie jest on jedyny.
Wśród miejscowych nieuchronnie Oliver Solberg zdobędzie wszystkie głosy. Bardzo szybko w Monte-Carlo syn Pettera wykazał już swoją adaptację do nowej Fabii RS Rally2, a powrót do WRC2 jest ważnym wyzwaniem dla młodego mężczyzny z Torsby. Czy będzie prezentował tę samą prędkość na śniegu, który w teorii jest jego ulubioną nawierzchnią? Czy uda mu się wytrzymać presję? Aby dobrze rozpocząć mistrzostwa, niezbędny jest dobry wynik. To będzie hasło przewodnie imponującego fińskiego kontyngentu.
Jest ich co najmniej 3, którzy celują w pierwsze miejsce, a każdy z nich ma cele wykraczające poza WRC2. Jeśli Teemu Suninen (Hyundai) będzie miał przekonujący rok, może mieć nadzieję na awans do Rajdu 1 w 2024 r. Identyczne ambicje ma Emil Lindholm (Fabia RS), który chce pokazać, że jego tytuł w 2022 r. był uzasadniony. Jarri Huttunen pragnie zemsty po rozczarowującym roku spędzonym w Fiesta Rally2.
Nie wie jeszcze, co przyniesie mu dalsza część sezonu, więc sukces w Umeå byłby mile widziany. Dwóch innych Finów będzie wartych obejrzenia, ale młodość może płatać im figle. Wyzdrowiały po zatruciu pokarmowym w Monte Carlo Sami Pajari (Fabia RS) będzie chciał błyszczeć jak Lauri Joona (Fabia Evo).
Wśród konkurentów z Północy nie można wykluczyć Estończyków. Georg Linnamäe odkryje Hyundaia i20 Rally2, Egon Kaur zadowoli się Fabią Evo, a Robert Virves, mistrz juniorów 2022, wystartuje po nagrodę zdobytą w zeszłym roku.
W obliczu tej rzeszy nordyckich lub podobnych pretendentów inne narody bledną w porównaniu. Tylko Marco Bulacia (Fabia RS) ustanowił już ciekawe czasy, ale jego 2e pojawienie się w Szwecji Boliwijczyka może być jeszcze trochę delikatne. Po rekonesansie we wtorek i środę o rallye rozpocznie się w czwartek wieczorem superspecjalnym wyścigiem Umeå (5,16 km) o 19:05.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)