WRC2 specjalistów w Szwecji

Reprezentujące połowę stawki samochody kategorii Rally2 po raz kolejny ożywią debatę. Po emocjonującym spotkaniu w Monako WRC2 zapowiada się jeszcze bardziej ekscytująco dzięki walce pomiędzy zawodnikami z krajów nordyckich.

opublikowany 06/02/2023 à 06:32

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

WRC2 specjalistów w Szwecji

Świetny ostatni rok. Czy będzie tam Ole Christian Veiby?

Avant même d’évoquer la qualité des concurrents réunis, la quantité est déjà remarquable avec 26 équipages sur les 52 prévues à Umeå dans le nord de la Suède. Sans surprise, les Skoda sont les plus nombreuses avec 18 exemplaires, dont 7 RS. Si Hyundai garde des fidèles avec 4 concurrents, Citroën n’aura qu’une auto. Ce sera également le cas pour M-Sport, ce qui confirme le manque d’attirance de la Fiesta. Paierait-elle sa perte de compétitivité face à l’opposition ? Il n’y a aussi qu’une seule Polo, mais celle-ci sera emmenée par un des favoris.

Ole Christian Veiby był doskonały w 2022 roku (2e), wypychając Andreasa Mikkelsena do granic możliwości. W tym roku 26-letni kierowca (który jeździ także z byłym nawigatorem Mikkelsena) jest dobrze przygotowany, ponieważ jako jeden z nielicznych w 3 roku wystartuje w 2023 wyścigach w zimowych warunkach. Łącznie odniósł 2 sukcesy i 2e miejsce, co czyni go poważnym kandydatem do zwycięstwa. Nie jest on jedyny.

Czy Oliverowi Solbergowi uda się sprostać oczekiwaniom w swoim kraju? (Fot. Nikos Katikis / DPPI)

Wśród miejscowych nieuchronnie Oliver Solberg zdobędzie wszystkie głosy. Bardzo szybko w Monte-Carlo syn Pettera wykazał już swoją adaptację do nowej Fabii RS Rally2, a powrót do WRC2 jest ważnym wyzwaniem dla młodego mężczyzny z Torsby. Czy będzie prezentował tę samą prędkość na śniegu, który w teorii jest jego ulubioną nawierzchnią? Czy uda mu się wytrzymać presję? Aby dobrze rozpocząć mistrzostwa, niezbędny jest dobry wynik. To będzie hasło przewodnie imponującego fińskiego kontyngentu.

Teemu Suninen jest jednym z faworytów do tytułu WRC2 w 2023 roku, a Fin chce dobrze rozpocząć sezon w Umea (Nikos Katikis / DPPI)

Jest ich co najmniej 3, którzy celują w pierwsze miejsce, a każdy z nich ma cele wykraczające poza WRC2. Jeśli Teemu Suninen (Hyundai) będzie miał przekonujący rok, może mieć nadzieję na awans do Rajdu 1 w 2024 r. Identyczne ambicje ma Emil Lindholm (Fabia RS), który chce pokazać, że jego tytuł w 2022 r. był uzasadniony. Jarri Huttunen pragnie zemsty po rozczarowującym roku spędzonym w Fiesta Rally2.

Nie wie jeszcze, co przyniesie mu dalsza część sezonu, więc sukces w Umeå byłby mile widziany. Dwóch innych Finów będzie wartych obejrzenia, ale młodość może płatać im figle. Wyzdrowiały po zatruciu pokarmowym w Monte Carlo Sami Pajari (Fabia RS) będzie chciał błyszczeć jak Lauri Joona (Fabia Evo).

Estończyk Robert Virves rozpoczyna swój program WRC2023 na rok 2 od Fiesty Rally2 / © DPPI

Wśród konkurentów z Północy nie można wykluczyć Estończyków. Georg Linnamäe odkryje Hyundaia i20 Rally2, Egon Kaur zadowoli się Fabią Evo, a Robert Virves, mistrz juniorów 2022, wystartuje po nagrodę zdobytą w zeszłym roku.

W obliczu tej rzeszy nordyckich lub podobnych pretendentów inne narody bledną w porównaniu. Tylko Marco Bulacia (Fabia RS) ustanowił już ciekawe czasy, ale jego 2e pojawienie się w Szwecji Boliwijczyka może być jeszcze trochę delikatne. Po rekonesansie we wtorek i środę o rallye rozpocznie się w czwartek wieczorem superspecjalnym wyścigiem Umeå (5,16 km) o 19:05.

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz