Stale rozwijający się test

Ostatnia część dzienników podróży naszego specjalnego korespondenta w Estonii na temat wydarzenia zaliczającego się do WRC 2021. Skupmy się dziś na królu rajdu, Urmo Aavie.

opublikowany 18/07/2021 à 08:51

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Stale rozwijający się test

Po przerwaniu kariery wyścigowej, której kulminacją był wyścig na Akropolu w 2008 r. (4. miejsce), Urmo Aava poświęcił się organizowaniu zawodów rallye z Estonii. Początkowo miało to formę imprezy promocyjnej za zgodą promotora WRC.

W tym czasie w centrum Tartu odbyła się ceremonia startu, w mieście zaplanowano także superspecial. Ubiegłorocznemu awansowi do Pucharu Świata towarzyszyły nowe obiekty. Podium znajduje się obecnie na terenie Muzeum Estońskiego, gdzie nie brakuje miejsca na rozmieszczenie parku serwisowego.

Jest bardziej praktyczny i wygląda poważniej niż z pewnością wiejskie, ale ograniczone otoczenie stadionu lekkoatletycznego Otepää. Trasa również ewoluowała. Jeśli wcześniej wszystkie ES znajdowały się na południe od Tartu, w tym roku czasy pojawiły się na północ od drugiego miasta w kraju.

Organizatorom bardzo zależy na tym, aby rajd był jak najbardziej zwarty. Z tego powodu nie rozważa się skierowania się znacznie dalej na południe niż obecnie. Aby nie stać się tylko kolejnym wydarzeniem latem, nie planuje się przenoszenia ceremonii wyjazdu do stolicy Tallina ani organizowania tam wydarzenia specjalnego.

W miarę jak ta runda zyskuje na popularności, organizatorzy otrzymują prośby o zorganizowanie rajdu w tej czy innej części regionu Tartu, ponieważ przed i po weekendzie na ścieżkach jest dużo pracy!

Dla Aavy i jego zespołu organizacja wydarzenia stanowiła ogromne zadanie polegające na przekonaniu właścicieli gruntów do użyczenia swoich pól w celu zainstalowania 62 określonych stref dla widzów. Następnie 550 komisarzy zadbało o sprawny przebieg wyścigu, który wymagał w szczególności 33 km banerów bezpieczeństwa, 55 km oznaczeń i ponad 15 000 palików!

Ich poprawa jest stała od 2018 roku i będzie musiała być kontynuowana, ponieważ komentarze kierowców dotyczące nowego Power Stage wokół parku serwisowego są bardzo negatywne. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby w przyszłym roku ten ostatni odcinek rajdu odbył się gdzie indziej.
 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz