Toyota Rally1 do wynajęcia na 7 rund w 2023 r

Ponieważ ogłoszenia załóg Toyoty i Hyundaia w końcu pokrywają się z przewidywaniami i innymi plotkami, być może warto pamiętać, że Toyota w końcu przygląda się konkurencji klientów. Hybrydę Yarisa można faktycznie wypożyczyć na 7 wyścigów. „Panowie, wyjmijcie książeczkę czekową!” »

opublikowany 19/11/2022 à 06:25

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Toyota Rally1 do wynajęcia na 7 rund w 2023 r

Ale to, co dzieje się w Jyskä, fabryce, w której Toyota Gazoo Racing znajduje się na północnym krańcu Jyväskylä? Oprócz prosperowania w nowej strukturze zespół kierowany przez Jari-Mattiego Latvalę przechodzi ciekawe przemiany. Po raz pierwszy zmaterializowało się to podczas prezentacji w Japonii pierwszego Yarisa Rally2. Ten pokonał kilka metrów z Juhą Kankkunenem i teraz przejdzie rok testów przed wystartowaniem w wyścigu w 2024 r. Ten pierwszy krok TGR w kierunku konkurencji ze strony klientów, który do tej pory był postrzegany z pewną protekcjonalnością, jest pierwszym. zmiana. Już niedługo będzie można uruchomić wyjazd samochodowy z legowiska multimistrzów świata. W świecie WRC2 wielu czeka na tę szansę. Czy przyjdą także do nowego projektu, który ukształtował się podczas prezentacji składu na rok 2023? Decydując się nie wzywać dodatkowego kierowcy w ramach rekompensaty za odjazd Esapekki Lappi, Toyota znalazła się w samochodzie bez kierowcy. Gdy Takamoto Katsuta współpracuje z Kalle Rovanperä i Elfyn Evans, aby zdobyć punkty, 4.e Samochód można było powierzyć załodze, która przyszła pomóc pozostałym trzem. Mogłoby tak być, ale nie taki jest cel nowego projektu polegającego na wynajmie hybrydowego Yarisa Rally1. „ Zdecydowaliśmy, że ten samochód będzie dostępny dla jednego lub więcej kierowców podczas 7 rund, w których Takamoto pomoże nam w zdobyciu mistrzostwa Producentów., wyjaśnia Jari-Matti Latvala. Celem nie jest, aby ten kierowca zapewnił nam wsparcie i nie jest to strategia sportowa, ale czysto komercyjna. Aby pomyślnie wdrożyć to nowe działanie, jesteśmy w trakcie tworzenia struktury, aby Rajd 1 mógł się odbyć. »

Jari-Matti Latvala był jednym z nielicznych kierowców, którzy jeździli Yarisem WRC 2017 wynajmując go firmie TGR na okres rallye Szwecji 2020

To, że Toyota zgodziła się podzielić swoim know-how z prywatnymi firmami, to mała rewolucja, bo do tej pory nieoficjalne Yarisy były bardzo rzadkie. Ostatni przykład Lappi podał podczas Rajdu Finlandii 2021 (w Szwecji był Latvala 2020, a w Szwecji Marcus Grönholm 2019). Ten nowy system powinien zapobiec utracie przez mistrzostwa jakichkolwiek samochodów, ale nie pozwoli na ich zdobycie. Pozostaje jeszcze kwestia klientów potencjalnie zainteresowanych wynajmem tej Toyoty. Jeśli ten nowy proces jest ostoją w ogrodzie Malcolma Wilsona, który do tej pory był jedyną firmą, która go oferowała, mogą istnieć różnice w zakresie usług. „ Nie będzie taniej niż w przypadku WRC 2017, potwierdza Latvala. Budowa samochodów hybrydowych jest droższa niż dotychczas, dlatego też cena wynajmu będzie wyższa niż dotychczas. Prowadziliśmy już rozmowy, ale nie ma niczego do finalizacji. » Kierowcy, którzy są w stanie wyłożyć kilka milionów na okazjonalne ściganie się w WRC, nie są legionem. Czy Jourdan Serderidis mógłby zamienić swoją Pumę na Yarisa? Czy Oliver Solberg może spróbować odbić się od Japończyków? Czy Pierre-Louis Loubet, jeśli nadal będzie miał takie samo wsparcie finansowe jak w ostatnich latach, znajdzie sposób na awans w hierarchii? Pierwszym rajdem, na którym będzie dostępny ten samochód, będzie Szwecja (9-12 lutego), gdzie Sebastian Ogier nie będzie, czyli na początku sezonu. Trzeba mieć nadzieję, że TGR będzie już miał klienta w kolejce, w przeciwnym razie na starcie staną tylko 3 Yarisy.

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz