Volkswagen po cichu zmierza ku nowemu triumfowi w WRC w tym sezonie, ale niemiecka drużyna już patrzy w przyszłość. Mężczyźni z Francois-Xavier Demaison, szef projektu technicznego WRC, niedawno jeździł po Finlandii laboratoryjna wersja Polo R wyposażony w modyfikacje spełniające wymogi kolejnych przepisów WRC 2017.
„Nie jest to ściśle mówiąc WRC 2017, – precyzuje François-Xavier Demaison. Ale prototyp, samochód laboratoryjny. Dowodem jest to, że nie został zbudowany z Polo R WRC z 2015 roku, ale z wersji z 2014 roku. Kołnierz wlotowy został zwiększony do maksymalnej średnicy, która będzie dozwolona od 2017 roku.
Poszerzenia błotników zostały powiększone, a wsporniki zawieszenia otrzymały modyfikacje w celu dopasowania do zwiększonego rozstawu kół. » Na tę okazję zarekwirowano dwukrotnego rajdowego mistrza świata z lat 2000 i 2002 Marcusa Grönholma który mógł ewoluować pod czujnym okiem Jari-Mattiego Latvali, kierowcy VW i niedawnego zwycięzcy konkursu Rajd samochodowy z Finlandii.
Nasze pełne skupienie na testach Volkswagena z perspektywą roku 2017 znajdziesz w numerze 2027 AUTOhebdo, już dostępnym w wersji cyfroweji w kioskach.
Skomentuj ten artykuł! 0