WRC 2011: 1600 turbo czy S2000?

Wciąż opracowywane są przyszłe przepisy techniczne WRC, które wejdą w życie w 2011 roku i będą opierać się na 1600 silnikach turbo. Jednakże Citroën i Ford wykazują zainteresowanie Super 2000...

opublikowany 12/08/2009 à 14:30

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

WRC 2011: 1600 turbo czy S2000?

Podczas swojej Rady Światowej w dniu 24 czerwca FIA określiła, że ​​silniki turbo 1600 będą stosowane w WRC z sezonu 2011, a nie, jak wcześniej przewidywano, z 2012 roku. Decyzja ta ma na celu dostosowanie się do głównej serii. Ekologia zobowiązuje, panuje tendencja do „downsizingu”, czyli zmniejszania pojemności silnika w celu uzyskania lepszych uzysków.

Po potwierdzeniu kontynuacji swoich zobowiązań przed wyjazdem Rajd samochodowy Finlandii Citroën i Ford powinny zatem popracować nad tą nową sytuacją techniczną. Wydaje się jednak, że wysiłki jedynych dwóch producentów zaangażowanych w WRC skupiają się bardziej na Super 2000.

M-Sport, le bras armé de Ford en WRC, a annoncé hier le début de la construction de la première Fiesta S2000. « La voiture prend forme », annonce Malcolm Wilson. « Nous avons été aiguillonnés par l?annonce de la poursuite de l?engagement de Ford en WRC pour deux années supplémentaires et par l?introduction de la Fiesta S2000 pour disputer le championnat 2011. »

Co powinniśmy rozszyfrować słowami Wilsona? Czy ten lobbing ma na celu powrót do poprzedniego planu, czyli S2000 w 2011 r. i 1600 turbo w 2012 r.? Takie rozwiązanie pozwoliłoby na rozłożenie kosztów rozwoju w czasie…

Ze swojej strony Citroën Racing pracuje również nad wersją S2000 swojego DS3. „Nigdy nie ukrywaliśmy faktu, że S2000 był w fazie badań i że pierwsze serie trafią do końca 2009 roku” – wyjaśnił Xavier Mestelan, dyrektor techniczny drużyny Reds. „Nasz obecny plan zakłada wykorzystanie pierwszych miesięcy 2010 roku na sfinalizowanie definicji zestawów, które powinny być oferowane klientom. Tak czy inaczej na tę chwilę nic więcej nie możemy zrobić: w czerwcu Rada Światowa zdecydowała, że ​​przyszłe WRC będą wyposażone w silnik turbo o pojemności 1600 cm3, nie wiemy jednak, w jakim stopniu przepisy będą podobne do obecnych S2000. »

Ostateczna decyzja może ostatecznie należeć do trzeciego producenta, z grupy Volkswagen. Gdyby Skoda zdecydowała się na powrót do WRC swoją Fabią S2000, całe pole mogłoby skierować się na tę ścieżkę. Wręcz przeciwnie, pojawienie się Volkswagena – który niewątpliwie nie będzie miał już wiele do udowodnienia w rajdach wieczorem Dakaru 2010 – potwierdziłoby przejście na silnik 1600 turbo z roku 2010.

Świadoma, że ​​te opóźnienia nie służą wiarygodności Mistrzostw, które potrzebują stabilności bardziej niż kiedykolwiek, FIA trzyma się swojego planu działania. Morrie Chandler, przewodniczący komisji WRC, oświadczył w czerwcu ubiegłego roku, że przejście na silnik 1600 turbo nastąpi w 2011 roku.

Jednocześnie S2000 ma przed sobą świetlaną przyszłość. Oprócz zawodów IRC i mistrzostw krajowych, w 2010 roku kategoria ta zyska nowe pole do działania. Dostosowany do potrzeb prywatnych zespołów biorących udział w co najmniej siedmiu rajdach mistrzowskich, „Puchar WRC”? zarezerwowane wyłącznie dla S2000 ujrzy światło dzienne.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz