WRC desperacko szuka odrodzenia

Pospieszne usunięcie systemu hybrydowego i nowego zestawu aerodynamicznego od 2025 r., nowy Rally1 w 2026 r., mglista próba kategorii Rally2+ bez logiki, przebudowa wydarzeń w celu uzyskania większej oryginalności, ponowne przemyślenie promocji… Z pilną potrzebą jako przewodnikiem, świat rajdowe mistrzostwa ciągną we wszystkich kierunkach, ale czy osiągną swój cel? Od tego zależy jego przetrwanie.

opublikowany 06/03/2024 à 18:30

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

WRC desperacko szuka odrodzenia

Adrien Fourmaux podczas ostatniego Rajdu Szwecji - Fot. Nikos Katikis / DPPI

Do zdarzenia doszło podczas spotkania pod koniec 2023 roku. Zgromadzili się kierowcy i działacze FIA, a osoba zajmująca ważne stanowisko w najwyższych sferach szepnęła do ucha jednemu ze szczęśliwców elitarnego programu: „W przyszłym roku lepiej ciesz się wyścigami na swoim Rally1. W kolejnym sezonie przejdziemy do Rally2. » Przesłanie miało tę zaletę, że było jasne. Doskonale podsumowało trend, który ostatecznie się nie zmaterializował.

Na papierze ta zmiana kategorii wydawała się logiczna i przede wszystkim bardzo łatwa. Wystarczyło umieścić w muzeum Rally1 i zamiast tego narzucić Rally2. Zakładając, że nie zdecydowano o żadnej różnicy technicznej pomiędzy samochodem służbowym a samochodem prywatnego kierowcy, na początku zawodów mogło być więcej niż 20 samochodów… ale tak się nie stanie.

Rally2 pozostają na swoim piętrze

Po podążeniu w tym kierunku w celu znalezienia NAJLEPSZEGO rozwiązania pozwalającego obniżyć koszty, członkowie grupy roboczej* zdali sobie sprawę, że nikt nie chciał bitwy pomiędzy Rally2. Co gorsza, mogło to spowodować to mocne przejście

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz