Le Rajd samochodowy Hiszpanii jest nietypowy z tego prostego powodu, że łączy w sobie dwie diametralnie przeciwne nawierzchnie, przez pierwsze dwa dni asfalt, a ostatniego dnia w niedzielę szutr. Jednakże zazwyczaj kolejność startu rundy „terenowej” ustalana jest na koniec odcinka próbnego, podczas którego najszybsi kierowcy mogą następnie wybrać swoją pozycję startową. Jednakże FIA zdecydowała się zachować system startu do rundy asfaltowej, z kolejnością startu zgodną z kolejnością klasyfikacji w Mistrzostwach Świata Kierowców pierwszego dnia, następnie zgodnie z klasyfikacją wyścigu dla dwóch Pozostało Dni.
Jednak według Dani Sordo wada otwarcia drogi w niedzielę będzie zbyt duża, co zmusi część kierowców do celowego zwolnienia w sobotni wieczór, aby w sobotni wieczór nie wyjść na prowadzenie. „Liderem na końcu odcinków specjalnych rozgrywanych na asfalcie będzie ten, który następnego dnia otworzy drogę i tym samym wyznaczy tor wszystkim pozostałym. Żwirowe etapy są na tyle śliskie, że lider nie będzie w stanie zapobiec powrotowi przeciwników. „To szkoda, ponieważ niezaprzeczalnie doprowadzi to do opracowania strategii pozwalających uniknąć tej sytuacji”.
W obliczu tej sytuacji organizatorzy twierdzą, że pomyśleli o tej sytuacji, ale FIA nie zgodziła się na zmianę kolejności startu wyłącznie na niedzielę.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)