Po ograniczonych rozmowach radiowych w F1, to jest kolej WRC dokręcić śrubę w wymianie zdań pomiędzy załogami i zespołami. Potwierdziło to posiedzenie Rady Światowej FIA w Doha (Katar). „Na odcinkach specjalnych zakazano przekazywania danych lub informacji dotyczących jakiegokolwiek samochodu wyścigowego w celu sprzyjania lepszej rywalizacji”.
Konkretnie rzecz biorąc, kierowcy nie będą już mogli znać czasów pośrednich swoich konkurentów, co zmusi ich do bardziej ślepego kierowania jazdą w zależności od zajmowanej pozycji. Zakaz ten wejdzie w życie w przyszłym roku, ale oczywiście nie będzie dotyczył elementów związanych z bezpieczeństwem.
Rada Światowa wskazała również, że zespoły zgłaszające tylko jeden samochód do zawodów WRC2 i WRC3 byłyby w mniej niekorzystnej sytuacji, ponieważ punkty w Mistrzostwach Zespołów będą zdobywane wyłącznie przez najlepszy samochód zespołu.
Z drugiej strony, samochód, który nie wystartował z linii startu po 20 sekundach, zostanie uznany za wycofany. Załogi będą nadal mogły wystartować w Rajdzie 2 na kolejnym etapie.
Wreszcie kierowcy niepriorytetowi będą mogli przez dodatkowy sezon używać wcześniej homologowanych opon asfaltowych.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)