WRC – Ogier i Volkswagen dobrze umiejscowieni w Argentynie

Sébastien Ogier zdołał zbudować dobrą przewagę nad swoimi bezpośrednimi rywalami, Sébastienem Loebem i Mikko Hirvonenem. Ogólny wynik Volkswagena jest w tej chwili zadowalający, a Jari-Matti Latvala prowadzi w dwóch DS3 WRC.

opublikowany 03/05/2013 à 10:23

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

WRC – Ogier i Volkswagen dobrze umiejscowieni w Argentynie

Sebastian Ogier po raz kolejny świetnie wystartował w Argentynie. Lider mistrzostw wykorzystał dobrą strategię Volkwagen Motorsport, preferując miękkie opony od twardych, w przeciwieństwie do swoich przeciwników z Citroëna. Pomimo utraty sekund za DS3 WRC autor: Dani Sordo Francuz ukończył pierwszy etap imprezy z 16 i 18 sekundami przewagi nad Sébastienem Loeb i Mikko Hirvonen, dziewięciokrotny mistrz świata, po niepokonaniu od 2005 roku, dążą do ósmego z rzędu zwycięstwa w Argentynie!

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z takiego sposobu działania rallye zaczęło się dla nas”, komentuje lider Rajdu Argentyny. „Zwycięstwo w pierwszym super-specjalnym wyścigu było oczywiście dobrym początkiem etapu. Złapaliśmy Daniego Sordo na drugim etapie (SS3) i kosztowało nas to trochę czasu, ale to część rajdu. Zdecydowaliśmy się zabrać ze sobą na popołudnie cztery miękkie i dwie twarde opony Michelin, co nie było najgorszą decyzją, jaką podjęliśmy. Bycie w czołówce po tak trudnym dniu jest wspaniałe, ale teraz skupiamy się na dalszej części wydarzenia. Przed nami jeszcze kilka długich i trudnych etapów. »

Jari-Matti Latvala po raz kolejny pomyślał, że widział pecha, który spotkał jego Polo R WRC, gdy Fin uderzył w kamień. Jednak koledze francuskiego kierowcy udało się dojechać do mety pierwszego etapu, zajmując czwarte miejsce za dwoma Citroënami – Sébastienem Loebem i Mikko Hirvonenem, mimo że do swojego rodaka tracił 22 sekundy. „Dziś był pełen wzlotów i upadków. Mieliśmy najlepsze czasy z bardzo dobrymi czasami na pierwszym i trzecim etapie. Jednak w drugiej sekundzie byłem trochę za szybki i uderzyłem w kamień. Miałem szczęście, że mogłem kontynuować jazdę, ale mój hamulec ręczny już nie działał, mimo że ważne było przedostanie się przez nawroty. Co więcej, pod koniec tego etapu nasze opony zaczęły się zużywać. Po tym, jak mój zespół wykonał świetną robotę podczas serwisu, wszystko działało zgodnie z oczekiwaniami, mimo że hamulec ręczny ponownie zawiódł na czwartym etapie. Mogłem zrobić więcej na tym etapie i nie jestem w 100% zadowolony. »

0 Zobacz komentarze)