Rovanperä odzyskuje kontrolę w Rajdzie Szwecji, Toyota dominuje

W sobotę na zakończenie pierwszej pętli Toyota Gazoo Racing umieściła na wirtualnym podium trzy hybrydy GR Yaris, a Thierry Neuville doznał uszkodzenia układu hybrydowego Hyundaia.

opublikowany 26/02/2022 à 13:04

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Rovanperä odzyskuje kontrolę w Rajdzie Szwecji, Toyota dominuje

Kalle Rovanperä (Toyota) prowadzi Rajd Szwecji 2022. © Nikos Katikis / DPPI

Le Rajd samochodowy de Suède 2022 semble pencher en faveur du Toyota Gazoo Racing en cette deuxième étape. La première boucle réalisée ce samedi 26 février a tourné à l’avantage de Kalle Rovanperä sans l’ombre d’une contestation.

Młody Fin, mając zaledwie 21 lat, stanął na swoim pierwszym podium w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC) na szwedzkim lodzie w 2020 r. Dwa lata później Nordic dojrzał, zachowując jednocześnie swoją maksymalną prędkość. Choć w ciągu pierwszych ośmiu etapów doszło do sześciu zmian lidera, w sobotni poranek Kalle Rovanperä nadal zwiększał swoją przewagę na trzech etapach.

Syn Harriego Rovanperä wyznacza drogę Toyota Gazoo Racing. Japońska marka jak parada zajmuje swoje miejsce z trzema hybrydami GR Yaris Rally1 na prowizorycznym podium! Elfyn Evans traci zaledwie 4 cala, ale imponuje Esapekka Lappi, trzeci z wynikiem 8 cali. Fin nie występował w oficjalnym zespole od zakończenia sezonu 3 (Citroën) i po raz pierwszy od końca 12 roku powrócił do TGR!

Thierry Neuville (Hyundai) avait fini en trombe la première étape grâce à une meilleure stratégie de pneumatiques cloutés ; le Belge rentre au parc d’assistance d’Umea ce samedi midi avec moins d’énergie, la faute à une erreur de pilotage et un défaut du système hybride sur sa monture.

„Przy pierwszym hamowaniu na odcinku specjalnym 10 ruszyłem prostowyjaśnił. Potem system hybrydowy mnie spowolnił. To dziwne. Nie udało mi się osiągnąć maksymalnej prędkości. Ale ogólnie nie mogę dorównać szybkości Rovanperä. »

Ta obawa przypomina szkody, jakie dotknęły innego Hyundaia i20, tjOtt Tanak. Mistrz świata 2019 wyglądał, jakby miał zły dzień, gdy dostawca układu hybrydowego wyjaśnił mu przyczynę problemu!

CZYTAJ TAKŻE > Tänak i Hyundai bezradne ofiary hybrydy

Południowokoreańska firma liczy na to, że Oliver Solberg zdobędzie cenne punkty w Mistrzostwach Producentów. Gdy do końca rajdu pozostała prawie minuta, Szwed nie ma już wielkich nadziei na dalszą część rajdu, chyba że czekają go jakieś incydenty. Zwróćcie także uwagę na powrót Japończyka Takamoto Katsuty (Toyota), który traci zaledwie 30 sekund.

Po stronie M-Sport Bród, Craiga Breena w ten weekend zaliczył pierwszy dobry czas, ale Irlandczyk nie ma już żadnego celu związanego z wynikami, ponieważ w piątek rano wypadł z trasy. Adriana Fourmaux nie popełnia żadnych błędów, o co pytał go szef po wypadku w Monte-Carlo.

Wreszcie ustępujący mistrz WRC2 Andreas Mikkelsen (Skoda) prowadzi w niższej kategorii, przed swoim norweskim rodakiem Ole Christianem Veiby (Volkswagen).

Klasyfikacja generalna po SS10:

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz