Yves Matton: „To nie jest po prostu system leżący na półce”

Obecnie zaangażowani producenci sformalizowali swoją obecność co najmniej do 2024 roku w nowym hybrydowym WRC, może być zadowolony dyrektor rajdu FIA, który wspiera ten projekt od jego powstania.

opublikowany 11/05/2021 à 11:11

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Yves Matton: „To nie jest po prostu system leżący na półce”

Quelle a été votre réaction lorsque Hyundai a finalement donné son accord pour le WRC hybryda od przyszłego roku? Tańczyłeś wokół swojego krzesła, wskakiwałeś na stół?

(śmiech) Przez jakiś czas byłem pewien, że tak się stanie, ponieważ niedługo wcześniej otrzymałem pozytywne opinie od Hyundaia. Było to raczej sformalizowanie czegoś, na co czekaliśmy, ale dopóki dokumenty nie zostaną podpisane, zawsze pozostają wątpliwości… szczególnie w okresie, który właśnie przeżywamy!

Trwało to ponad sześć miesięcy. Czy ten czas pomógł w rozwiązaniu ewentualnych problemów, czy był to czas stracony?

Nie sądzę, że to była strata czasu. Pomimo późnej formalizacji sprawy, takie jak rozwój samochodów, toczyły się dalej. Nie wzięliśmy tego pod uwagę, aby kontynuować działania.

Od początku wykazywałeś niezachwianą pewność siebie, jeśli chodzi o pozyskanie wszystkich trzech drużyn. Dlaczego byłeś taki pewien?

Zawsze miałem podejście bardziej średnio- i długoterminowe. Kilka miesięcy temu odwiedziłem budowniczych. Na podstawie elementów, które mi ujawnili na temat gamy opracowanych samochodów i różnych technologii w różnych dyscyplinach, doszedłem do wniosku, że jeśli w ciągu najbliższych trzech lat chcieli promować się poprzez sporty motorowe, WRC najlepszy wektor. Ich obecność była logiczna. Nie oznacza to jednak, że nie trzeba było o to dbać, dostarczając danych uspokajających zarząd.

Jak bardzo jesteś dzisiaj zadowolony?

Cieszę się, że konkurencja wkracza w nowy etap, a producenci zobowiązują się do tego na trzy lata. To nigdy się nie zdarzyło. Doceniam fakt, że udało mi się coś zmienić w WRC. Teraz promotor i organizatorzy wiedzą, że co najmniej do 2024 roku będą istnieć trzy marki. Dzięki temu mogą ze spokojem inwestować w te mistrzostwa.

Cały wywiad z Yvesem Mattonem znajdziesz w AUTOhebdo nr 2310 dostępnym w: wersja cyfrowa.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – Wyścig 1 PCCF 2024