Z C3 pojawiającym się jako jeden z nowych WRC najlepiej wyposażony technicznie, aby stawić czoła nowym przepisom, Citroën Racing był niecierpliwie oczekiwany na drogach Rajd samochodowy Monte-Carlo z okazji oficjalnego powrotu francuskiej marki na Puchar Świata.
Jednak wydarzenie w Monako nie dostarczyło oczekiwanego scenariusza dla zawodników Yvesa Mattona. Stéphane Lefebvre szybko uszkodził sprzęgło, próbując ponownie wystartować po zjechaniu z linii, a Kris Meeke utrzymywał tempo, wspinając się na drugą pozycję po SS3.
Jednak Brytyjczyk w końcu popełnił błąd w kolejnym odcinku specjalnym i złamał zawieszenie. Jednak wracając do wyścigu w sobotę, Meeke musiał wycofać się po SS10 po wypadku drogowym na tym łączu.
„W tym wyścigu nic tak naprawdę nie układało się zgodnie z planem, wyjaśnia Yves Matton, szef Citroën Racing. Jednak pomyśleliśmy, że po zadowalających testach kierowców i zespołu będziemy mogli spędzić udany weekend. Od początku wyścigu Stéphane i Kris popełniali błędy i nie mogliśmy już marzyć o znaczącym wyniku na mecie. »
Pomimo licznych sesji jazdy przygotowujących do zimowego klasyka, Yves Matton przyznaje, że warunki drogowe zaobserwowane podczas edycji Monte-Carlo w 2017 r. nie sprzyjały jego kierowcom.
„Napotkaliśmy także pewne trudności w znalezieniu odpowiednich ustawień dla tych bardzo szczególnych warunków, których nigdy nie spotkaliśmy w testach. C3 WRC jest dopiero na początku swojej działalności i przed nami jeszcze dużo pracy. »
Pomimo nieudanego początku sezonu Citroën patrzy w przyszłość i nadal koncentruje się na celu, jakim jest odniesienie w tym roku zwycięstw u siebie, zanim zacznie myśleć o zdobyciu tytułu mistrza świata w 2018 roku. „Nie zapomnimy tego rajdu, ponieważ zawiera lekcje, które będą nam bardzo przydatne w 2018 roku, kontynuuje Yves Matton.
Pozostajemy pozytywnie nastawieni, oczywiście co do Szwecji, ale także Meksyku i wszystkich kolejnych rund. Monte Carlo potrafi być okrutnym wyścigiem i doświadczyliśmy tego w ten weekend. Naszym celem pozostaje konsekwentne wygrywanie wyścigów w tym sezonie. »
Raport i pełną analizę Rajdu Monte Carlo, przygotowane przez naszych specjalnych korespondentów w Księstwie, można znaleźć w numerze 2098 AUTOtygodniowo, już dostępny w wersji cyfroweji jutro w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)