Rallye du Maroc – Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel, przyczyny złamania

Odrzucony na 9. miejsce ponad godzinę przed liderem wyścigu, Nasser Al-Attiyah doświadczył braku niezawodności w swojej Toyocie Hilux T1+, co jest niezwykle rzadką cechą w przypadku pojazdów z napędem 4x4 słynących z solidności.

opublikowany 18/10/2023 à 08:45

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Rallye du Maroc – Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel, przyczyny złamania

Toyota Hilux T1+ to nie czołg... Foto DPPI / Julien Delfosse

Bądźmy szczerzy: przygotowywaliśmy się już do rozmowy o ósmym zwycięstwie Nassera Al-Attiyaha i Mathieu Baumela (Toyota) na Rajd samochodowy Maroka, kiedy załoga dwukrotnego mistrza świata w rajdach samochodowych (W2RC) zaatakowały wydmy Merzouga we wtorek, 17 października. Zwycięzca podwójnego etapu, prowadzący od początku Agadiru, nic nie wydawało się ich zatrzymać.

Ale jak w każdym sporcie, nic nie jest pewne przed przekroczeniem linii mety. Nowy pokaz z awarią, która zmusiła duet katarsko-francuski do przeprowadzenia trwającej ponad godzinę naprawy, zaledwie 11 km od końca odcinka specjalnego:

CZYTAJ TAKŻE > Rajd Maroka – Sébastien Loeb tak wspomina swój wypadek: „Bang, wpadłem w szczelinę”

Jednak czerwony alarm dzwonił już w kabinie pasażerskiej Toyoty Hilux T1+ przez około 230 km. „Po 100 km zepsuł się wał łączący z tylnym mechanizmem różnicowym, wyjaśnił Nasser Al-Attiyah na biwaku. Myślałem, że problem tkwi w skrzyni biegów. Kontynuowaliśmy w trybie „trakcji”, co nie było łatwe do pokonania na wydmach pod koniec trasy. Następnie zepsuliśmy wał napędowy. »

Informacje zaczerpnięte od Alaina Dujardyna, szefa zespołu Toyota Gazoo Racing w W2RC, miały następujący przebieg. Około setnego km Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel mieli wrażenie, że tylny mechanizm różnicowy nie działa. Szkoda, która przydarzyła im się już podczas Baja Italy w lipcu ubiegłego roku, zakończyła jednak na 100. miejscu.

Tyle że żądając tylko przedniej skrzyni biegów, szczególnie na wydmach, które zajmowały ostatnią część odcinka specjalnego, mechanicy ustąpili. Utknąwszy, bez trakcji i napędu, Al-Attiyah-Baumel musiał zakasać rękawy na pustyni i wymienić wał kardana prawego przedniego koła:

Alain Dujardyn wydawał się nieco rozczarowany biwakiem w Merzoudze. I nie bez powodu: początkowy problem na tym słynnym 100 km dotyczył wspomnianego uszkodzonego wału kardana. „To uszkodzenie, które można naprawić w 15 minut, on mówi, ponieważ każda Toyota ma część zamienną. Można go umieścić po prawej lub lewej stronie, a także na przedniej lub tylnej osi pojazdu. » Zamiast kwadransa, koszt wyniósł zatem godzinę.

Ze swojej strony Nasser Al-Attiyah sugeruje „aby uzyskać więcej informacji o częściach zastosowanych w samochodzie i liczbie kilometrów przejechanych przez każdą część. W każdym przypadku, (I) nie miałem(T) Nigdy nie spotkałem się z takim problemem aż do dzisiaj. »

Tym samym siedem lat spędzonych w Toyocie zakończy się bez ostatecznego zwycięstwa w Rallye du Maroc. Co tak naprawdę nie denerwuje Nassera Al-Attiyaha. „Podczas tego rajdu daliśmy z siebie wszystko. To nie był nasz dzień, to był rajd. Czasem może Ci się coś przytrafić. Jesteśmy jednak zadowoleni z naszego występu i postaramy się jutro zakończyć wyścig z lepszym wynikiem. »

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz