Po wypadku w Makau wszystko układa się pomyślnie dla Isacka Hadjara, który już myśli o wyścigach

Ofiara odpadnięcia z kwalifikacji w Makau Isack Hadjar nie ma żadnych fizycznych następstw i już prowadzi w dwóch weekendowych wyścigach.

opublikowany 17/11/2023 à 13:28

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Po wypadku w Makau wszystko układa się pomyślnie dla Isacka Hadjara, który już myśli o wyścigach

Isack Hadjar otarł się o ograniczenia toru w Makau. ©Grand Prix Makau

Pod koniec kwalifikacji Isack Hadjar (Hitech GP) okazał nieco więcej rozczarowania niż radości, mimo że uzyskał dobre 4. miejscee miejsce w wyścigu kwalifikacyjnym (8:30) do Grand Prix Makau w tę sobotę (8:30 czasu francuskiego). Mieszkaniec Ile-de-France, bardzo sumienny kierowca, zawsze chce więcej, a kiedy wie, że może to mieć lub jest niedaleko od tego, nie waha się naciskać. Ale jeśli będziesz naciskał zbyt mocno, czasami możesz przekroczyć swoje granice. I na torze takim jak Guia, protegowana czerwony Byk Znalazłem ich z barierkami ochronnymi, przyklejonymi do asfaltu.

Za dużo ataku na ostatnim okrążeniu, które wydawało się bardzo dobre, w kwalifikacjach Isack Hadjar stracił kontrolę nad jednomiejscowy w powstaniu Maurów, w 4e sektor. Błąd, który wystąpił kilka minut po pierwszym przestraszeniu w tym samym obszarze.

« Po prostu zrobiłem za dużo– wyjaśnił nam. Pierwszy obrót, który wykonałem, ponownie wywrócił mnie do góry nogami. Myślałem, że to dla mnie koniec kwalifikacji. W końcu udało mi się ponownie wystartować i zapewnić sobie dobry czas, a do pole position brakuje mi zaledwie dziesiątej sekundy. W trakcie wyścigu zostałem uwięziony przez czerwoną flagę, mimo że jechałem bardzo dobre okrążenie. Znajduję się więc w sytuacji, że podejmę jeszcze jedną próbę. Jechałem na chorobowym (sic) co mogłoby pozwolić mi pokonać innych, ale po prostu pcham trochę za mocno i lekko uderzam lewym tyłem w ścianę. Wszystko rozwaliło, tego się nie spodziewałem. To głupi błąd (sic).

Przez całą sesję byłem zdenerwowany. Kilka razy straciłem koncentrację. Myślę, że to po prostu nerwowe. Robię ogromny postęp pomiędzy wolnymi treningami a kwalifikacjami do gry w ataku. Od początku weekendu nie miałem pewności siebie i nagle odkryłem, że jestem w stanie walczyć o pole position. Więc nacisnąłem za bardzo. "

Adaptacja nieco trudniejsza niż oczekiwano, co można wytłumaczyć ostatnią aktywnością zainteresowanej osoby. Zaangażowany w Formuła 2, Isack Hadjar nie jeździł już w Formuła 3 od zeszłego sezonu. Co więcej, jego ostatni wyścig w bolidach jednomiejscowych odbył się we wrześniu ubiegłego roku na Monzy. W międzyczasie wsiadł za kierownicę A Formuła 1 podczas Grand Prix Meksyku. Zmiana, która niewątpliwie spowolniła jego aklimatyzację do pomnika Makau.

« Szczerze mówiąc, myślałem, że dostosuję się szybciej, ale wiedziałem, że tor będzie niesamowity. I tak było, przyznał. Musiałem także dostosować się do samochodu, który nie ma nic wspólnego z F2. Poza tym ostatni raz jechałem samochodem F1. Zmieniłem się niedawno i dlatego zajęło mi to trochę czasu. Wróciło przed kwalifikacjami. Ale gdybym był w stanie znaleźć te odczucia wcześniej w weekend, myślę, że nie musiałbym naciskać tak jak to zrobiłem i może mógłbym zdobyć pole position bez użycia tak dużej siły. "

Według Hadjara głównym zagrożeniem jest Prema

Z pewnością doprowadzało to do szału, że ten wypadek spowodował „jedynie” szkody materialne, a nie szkody na poziomie fizycznym. Błogosławieństwo w nieszczęściu, zwłaszcza że Isackowi Hadjarowi udało się pozostać 4e na starcie wyścigu kwalifikacyjnego. Wystarczająco, aby rozważyć możliwość walki o pierwsze miejsca przed Grand Prix w niedzielę (8:00), jeśli nie zamkną się na nim pułapki Makau.

« Nie mam zbyt dużej strategii dotyczącej konkretnej pozycji, na której chcę się znaleźć, ponieważ nigdy nie wiadomo, co może się wydarzyć, wskazuje on. Będziesz musiał dobrze wystartować i bezpiecznie opuścić zakręt 3, z dala od niebezpieczeństw. Jeśli uda mi się zyskać jedno lub dwa miejsca, gdy tylko zgasną światła, byłoby idealnie i wtedy mógłbym zobaczyć, jak sobie poradzę w wyścigu. Najważniejsze będzie znalezienie się w pierwszej trójce lub czwórce.

Musimy zobaczyć, jakie będzie nasze tempo i gdzie będzie Prema z ich, ponieważ powinni być bardzo szybcy w wyścigu. Historycznie rzecz biorąc, zawsze byli lepsi w wyścigach niż w kwalifikacjach. "

CZYTAJ TAKŻE > Makau – Q2: Browning zdobywa pole position, Hadjar jest uszkodzony, ale dobrze umiejscowiony

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz