Chorwacja: Mattéo Chatillon: „To wielkie wyzwanie, którego trzeba się podjąć”

W kategorii Rally3, w której bierze udział 25 zawodników, Mattéo Chatillon i jego pilot Maxence Cornuau jako jedyni jeżdżą Renault Clio. Podążający za zespołem ARL Sport młody 22-letni Francuz chce zdobywać doświadczenie, dążąc jednocześnie do dobrego wyniku w WRC3.

opublikowany 19/04/2024 à 07:09

Loïc ROCCI

0 Zobacz komentarze)

Chorwacja: Mattéo Chatillon: „To wielkie wyzwanie, którego trzeba się podjąć”

Mattéo Chatillon i Maxence Cornuau jako jedyni jeżdżą Clio R3 w Chorwacji (Zdjęcie: Loïc Rocci)

W środku parku serwisowego, który porzucił swoją lokalizację w pobliżu centrum Zagrzebia i przeniósł się na parking supermarketu na obrzeżach miasta, Clio R3 Mattéo Chatillona pojawia się samotnie. Rally3 został skutecznie zmonopolizowany przez Forda Fiestę, co wywołało uśmiech Mattéo. „ Przynajmniej to pozwoli nam zmierzyć się z tą konkurencją, projektuje. Brakuje nam punktów odniesienia w porównaniu z Fordami, ale myślę, że niektórzy kierowcy jadą bardzo szybko. » Podobnie było w Monte-Carlo. Ucząc się jeździć, poprowadził kategorię do podnóża Col de Turini. Na tym ostatnim wzniesieniu oddał swoje pierwsze miejsce. „ Nie zgłoszono nas do WRC3 w Monte Carlo, ale nasz wynik (2e) zmusił nas do tego, on mówi. Naprawdę podoba mi się pobyt w Chorwacji, chociaż będzie to bardzo skomplikowane, ponieważ musimy wszystko odkryć. Pierwszego dnia przeprowadziliśmy rekonesans w słońcu, drugiego dnia padał deszcze dzień. To uświadomiło mi, jak słaba jest przyczepność na tych drogach. Było tak źle, że uszkodziłem wypożyczony samochód. Nie mogę jeszcze powiedzieć, czy jest to trasa, która mi się podoba, czy nie. Jest wspaniały, ale powiedzieć, że mi się podoba... nie da się, bo nie mam 100% pewności. Jednak to, co uważam za wspaniałe, to możliwość rozpoczęcia tej przygody. »

Châtelleraudais, wicemistrz Clio Trophy France Terre w 2023 r., tak naprawdę nie wie, czego się spodziewać po tej rundzie. „ Nie przypomina to żadnego z wyzwań, jakie stoją przed nami we Francji, nalega. Jest dużo więcej pionowych, ślepych zakrętów i nieba, gdzie trzeba wysłać samochód do przodu, a przyczepność ciągle się zmienia. Działa to jak formuła promocyjna i trudno mi się pozycjonować. Nie oceniam jeszcze tempa, w jakim będziemy w stanie ewoluować podczas 1er zakręcić, gdy skończą mi się łożyska. To świetne wyzwanie, którego warto się podjąć. Będziemy nadal się uczyć i rozwijać. Skończymy to rallye z walizkami pełnymi doświadczeń. »

W programie, który następnie obejmie Portugalię i rajd Europy Środkowej, Mattéo i Maxence mogą polegać na członkach zespołu ARL Sport. Ten ostatni, z siedzibą w Poitier, ma doskonałe doświadczenie w formułach promocyjnych. Łączy nas chęć wyciągnięcia wniosków z tych udziałów, a jednocześnie dążenia do jak najlepszych wyników, aby powrócić z większymi ambicjami w przyszłym roku.

 

Loïc ROCCI

Dziennikarz specjalizujący się w łączeniu przeszłości, teraźniejszości i przyszłości... z południowym akcentem

0 Zobacz komentarze)